FRIDAY NIGHT LIGHTS……

Publicerat: 06/05/2011 i Uncategorized

Jaha då var den här! Den annars så älskade fredag kvällen, som nu är höjden utav fruktan för mig.
Varför?! För vissa lätt och förstå och för andra svårt….

Jag är typen som gillar att lyxa till det riktgt ordentligt på fredagar. God mat, dryck och mycket av båda känns sällan så välförtjänt som på fredagskvällen.
Man tycker att man ska ”unna” sig själv det, men i själva verket är det i sådana tankar som mycket av min övervikt grundar sig.

Jag älskar mat, har aldrig missbrukat det, men definitivt inte tänkt efter eller visat någon karaktär.

Tyckte att om man sliter hårt och är en bra grabb så måste man varje fall få äta och njuta av livet alltid, men så fungerar det ju inte riktigt tyvärr!

Nu hoppas jag kunna vända mina tankar och ge mig i kasst med att hitta en ny sundare livsstil. Jag har tur som har alla mina goda vänner och familj som verkligen stöttar mig och förstår allvaret av vad som kan hända med min kropp om jag inte gör det :)

Okej nog om dessa tankar! Istället för att sitta på Storan och lapa lärk ikväll så blev det ett 3 timmars rävsov på soffan och nu har jag betat av 1a avsnittet av Spartacus Blood and Sand.

Har också hunnit avnjuta kvällens sista shake, ett par Extra sockerfria frukt tuggumin och ett par glas mineralvatten med vattenmelon smak :)

Tänker runda av kvällen med en av dokumentärerna ur ESPN 30 for 30 – Jordan rides the bus, som handlar om Jordans baseball satsning efter han gick i pension. Alltid inspirerande med folk som utmanar sig själva och ger sig i kast med att göra något som de flesta ifrågasätter :)

Sov gott kids och ha en fröjdig lördag kväll!

Mvh.
Johan

kommentarer
  1. Daniel Wallin skriver:

    Fräsht med bloggen, en utomordentlig sida att besöka när man har lite tid över på jobbet. Ser fram emot första invägningen!
    Keep it up så hörs vi

  2. Rob K skriver:

    Kul att följa bloggen, G-man rekommenderade mig! Grymt bra smak i tv, skor och tjejer. Känner igen mig själv lite väl mycket! Du som är Celtic fan borde väl se ESPN 30 for 30 om Len Bias istället, just imagine what could’ve been….. Lycka till med träningen

    • Johan Erixon skriver:

      Yo Rob, grymt att du tittade förbi! Jo jag försöker hålla smaken up to date så att säga! Jag har redan sett den med Len Bias… grym, men intressant!
      Får se hur många kilon jag tappar till hösten, kanke kommer och lirar lite. Var på en match förra året men far din sa att du var på någon event med din flickvän. Hälsa Vic och ha det kanon!

Kommentera

