TGIF…

Publicerat: 06/05/2011 i Uncategorized

God Morgon sömntutor!!! (framförallt mor min) ;)

Andra saken jag vill göra är att skriva grattis till min kära lillasyster Frida Erixon som idag fyller 24 år. Frida har även sedan hon började träna och lägga om kosten efter nyår gått ner 15kg och tappat helt osannolika 19 cm i midjemått!!!! Snacka om inspirerande!

Riktigt nöjd med veckan hitills. Inte ens tillstymmelse till fusk någon stans utan bara ren och skär strikthet och karaktär!!!

Grattis till mig!!!

Helgen verkar bli göddig med besök från Stockholm i form av Dawson Kitchenway Sandberg på Lördag, och även Mjölbys egna Herr Martini. Kombinera detta med chill och NBA Playoffs hela helgen så luktar det Jackpot för en sliten kropp!!

Solen skiner ju som attans nu, och även om den fortfarande bara var på väg upp när jag var ute på promenad imorse så var det helt klart varmare. Understället åkte av, och mössan byttes mot en keps :)

Tror att min Runkeeper fick fnatt imorse då den rapporterar följande:

Tid: 45:59

Kalorier: 1006

Distans: 80,43 km

Snitt min/km: 00:34

Med andra ord kan vi nog nöja oss med att utläsa att morgonpromenaden tog 45:59 minuter ;)

Hade varit roligt idag och mätt dock eftersom jag tog en ny runde. Men jag kan ju börja nästa vecka med samma runda så får vi se hur långt det blir.

Nu när helgen kommer blir det ett par längre promenader förutsatt att vädret är ok. Känns som att man kan vila mer resten av dagen på helgen, så det är ok att vara ute en längre stund på morgonen.

Ser fram mot min invägning på söndag också nu när G visade positivt resultat igår med -1.8kg första veckan. Grymt imponerande att grabben orkar köra gym på lunchen och sedan springa 1.5 mil varje kväll när han kommer hem. Cred till G!!! (en av få gånger han faktiskt förtjänar det).

Hare bra nu alla göddiga läsare så hörs vi senare…

Nedan dagens morgonfoton, japp de blev faktiskt 2 olika foton från samma plats på soluppgången :)

 

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Hej
    Sömtutan här….Vilket påhopp. Var faktiskt ute och gick i morse jag me. Hade ju Dog e Dog eliten att ta hand om när inte pappa är hemma. Kanske var det inte i samma tämpo, som du hade men fick i alla fall lite frisk luft.

    • Johan Erixon skriver:

      Ha ha, tyckte inte det var så stort påhopp :) mer fakta!
      Göddiga vovvarna behöver ju sin motion de också, så att klotet inte sväller för mkt ;)

Kommentera

