Koblenz, bröllop och psykadeliska morgonfrisyrer

Publicerat: 17/05/2011 i Uncategorized

Ja då var det morgon även idag… eller jag klockan ringde ju för ett par timmar sedan men nu börjar man ju komma in i jobbet och har betat av huvuddelen utav mailkorgen.

Sitter även och kollar lite planering inför ett stundande bröllop som jag har fått den stora äran att vara toastmaster på. Det är en utav mina äldsta och bästa vänner som gifter sig, och det ska verkligen bli oerhört roligt att guida dem genom kvällen :) Helt klart mycket att ordna, men inte hälften så mycket som de själva har, och dessutom något som man gör med stor glädje! Det kommer bli en grym dag, det kan jag lova!

Vaknade för övrigt med årets morgonfrippa idag. Jag har normalt ganska självfallande om än lite lockit hår.. men idag verkade det vara någon form utav kaos. Kan bero på att jag har tänkt för mycket.. ha ha  ;)

Dagen bär av från Koblenz till Frankfurt för ett möte. Sedan ska jag plocka upp min kära kollega Paul på Frankfurt flygplats, hinna beta av en outlet utanför Frankfurt och sedan bege mig vidare mot östtyskland och en hektisk dag imorgon. Blir väll cirka 75 mil bil idag, men dock bara 1 möte. Så en ganska lugn och behaglig dag där även lite skrivbordsarbete hinns med! Inte fy shame!

Kan säga att det grämer mig att vädret är så dåligt och att jag har så pressat schema. Motionen består just nu utav kortare kvällpromenader där jag knallar runt lite i omgivningarna av hotellet för att beskåda omgivningen och bekanta mig lite med stället…. (oftast slös eftersom jag sover en natt endast).

Grymt nöjd med mina -13.6 kg på 2 veckor. Dock är jag sjukt hungrig på mer, och lovar er att det sker inget fusk här inte. Shakern är med i bilen och en shake intages cirka var 3e timme. Har en flaska Evian och blandar till det med på valfri parkeringsplats längs landet!!! STRIKTHET RÅDER!!!! (Man är ju inte som G!!!)

Hoppas på ytterliggare 3 kg denna söndag, men jag har gått på tillräckligt med dieter för att veta att det är långt ifrån säkert att jag har tappat så mycket trots att jag har fått i mig exakt samma antal kalorier osv. Bara att kämpa vidare… Dieten tar ju inte slut med den här veckan, och att ändra livsstil går inte att göra bara över natten!

För övrigt har farsan fått för lite cred i bloggen då han slog mig i Lördags på golfbanan och därmed har braging rights för säsongen! Jävligt tungt måste jag säga, men gubben är seg och jämn! Dock så blev jag ju lite sugen på golf igen, så får se till att lira lite i sommar.

Avslutar med en dokumentering av en sliten Erixon på morgonen för dem som tror att jag ser hyperfräsch och njuter av varje morgon som jag kravlar mig upp 04.45… ha ha (notera den gudomliga morgonfrippan!)

kommentarer
  1. Chexxet skriver:

    Bra garn!!

  2. Chexxet skriver:

    Förstår de! Kan inte bli annat en bra dag:)

  3. Oh Ah Duong Ha skriver:

    Vad använder du för Mousse? Fan, stavas det ens så? Bobbys?

  4. Lisa Amilius skriver:

    Guten Morgen, in der hoffnung dass die Nacht war gut,tänk att vara i Tyskland o inte
    dricka Öl där som ölen smakar så gott.Jag har läst
    dina inlägg du är så duktigt o jag hoppas
    att det går bra för dig.

    Ha en bra dag
    Lisa

  5. Mamma skriver:

    Supersöt haha du är faan värre en de två snubbarna från Eurovision i Lördags, som hade använt en hel burk med vax. Ha en bra dag och kör försiktigt. Kram

  6. MrX skriver:

    Tack för crediten med golfen, men den var väl ganska väntad???
    Härlig morgonfrissa, du har det i släkten efter mamma…
    Kämpa på och ha en bra dag i Tyskland och kör försiktigt
    Papsi

Lämna en kommentar