Berlin, Östtyskland och annat fröjdens Alabama…

Publicerat: 18/05/2011 i Uncategorized

Har haft en otroligt bra dag, med två riktigt bra möten och strålande sol hela dagen.

Började i gammla östtyskland och körde vidare mot Berlin där jag har avnjutit ett par kalla icke alkhol eller socker inneållande drycker på diverse uteserveringar i stan.

Riktigt grymt på sommaren Berlin och när det idag står 27 celsius på termomtern så är det bara att dra på kortbrallorna och fröjda loss ordentligt!!

Inget fusk hitills, vilket känns fint. Inte en extra kalorijäkel passerar i min strupe och det är inte det lättaste nu när min kära kollega äter god mat och dricker pilsner mest hela dagarna :) Men ”Only the stron survive” och nu har jag ju lovat mig att klara det, så inget fusk här inte!!!

Dock bjuder ju Berlin normalt på riktigt fröjdig småmat, göddiga döner och läcker pilsner så idag har varit extremt svårt. Speciellt som vi intog lunch på min favoritrestaurang i Marienberg när vi var där…. blev dock bara vätska i vanlig ordning :(

Igår var vi förbi en outlet på vägen från Frankfurt och det blev ett par sneakers, ett par birkenstock och 2 klockarmband för Erixon. Riktigt nöjd är jag kan jag lova!

Imorrn ska vi jobba ett tag och sedan blir det att tanka lite pilsner och dryck vid gränsen innan vi kör hem. Inga problem att ha dryck hemma eftersom jag alltid har det endå, så blir inte mycket mer än vanligt! Kommer bli fint sedan när man är lite mindre och kan unna sig en provsmakning!

Avslutar med lite bilder från de sista dagarna! Enjoy!

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Gött att höra att du kämpar på även på resande fot – grymt imponerande! Hör av dig till helgen och kör försiktigt!

  2. Maria skriver:

    You are amazing! Sjukt imponerad av din karaktär Johan! Kämpa på, målet är snart erövrat!!!

  3. G skriver:

    Den fjärde invägningen gav inga positiva besked. 77,8 vilket är en uppgång på 0,6 kg så nu får jag joina dig med pulverpåsarna nästa vecka. Jäkligt imponerad av din karaktär och att du kör på utan minsta tendens till att fuska. Keep up the good work. NKV NKV!!!

    Ps.
    Själv lovar jag betydlig bättring nästa vecka.

    • Johan Erixon skriver:

      G-unit…. Slarv när du börjat så bra! Du får göra som Bosseman och ta fram en sorts karaktär som jag aldrig trodde att jag hade. Dags att du tar tjuren i hornen och visar att du vill komma i toppform…. För ett citera en god vän… Second place goes home alone, winners go home and f*uck the prom queen ;) NKV!

  4. Jakob skriver:

    Tjena

    Dåligt med uppdateringar senaste dagarna…
    Kommer du hem till helgen eller hänger du kvar i sommar-tyskland?

Kommentera

