Thirsty Thursday!!!

Publicerat: 26/05/2011 i Uncategorized

Det jag törstar efter idag är som vanligt framgång (okej… en pilsner hade ej varit fel!) och det började bra med en 5km’s promenad i den strålande morgonsolen!

Kom hem igår och gjorde lite nytta med tvätt osv innan jag domnade bort i en koma i soffan. Vid 21 hugget byttes soffan mot sängen och där fortsatte min djupsömn fram till 4.30 hugget imorse. Skönt att få ta igen de senaste dagarnas dåliga sömn med lite extra! Känner mig mycket mer utvilad idag och det kan behövas då jag ska ha audit med en stor kund.

I övrigt så är det ju snart fredag, och jag tycker att trots att de senaste dagarna har varit kämpigt så går det framåt. Jag har en god vän som sa att en diet inte är en riktig diet om man inte mår skit stora delar utav tiden, och det ligger ju något i det! Om kroppen mår bra och inte känner av press eller arbete så är det ju kanske så att man inte pressar den tillräckligt hårt! Jag kommer ihåg att under de 6 månader 2007/2008 som jag gick ner 43 kg så mådde jag psykiskt jäkligt dåligt under stora delar utav tiden, men även en del fysiskt kan jag lova!

Tur att man har lite erfarenhet i ämnet och troligtvis känner sin kropp bättre än de flesta, så att man vet vad som går och inte går att göra. Hitills är vi jävligt positivt belönade med viktnedgång, men det kommer alltid motgångar, så det gäller att vara stark och hålla peppen uppe! Folk undrar hur jag klarar att inte äta, och det kan jag lova er att det är bara ren jävla envishet och målinriktning som driver mig. Att slippa vara överviktig, sjuk och begränsad resten utav livet! Farsan trodde jag skulle kunna dricka pulver i ett halvår om jag bestämmde mig (ärvt envisheten av honom) så nu jävlar ska jag bevisa för mig själv att detta går, och att jag själv kan välja hur jag vill leva framöver!

I helgen blir det Göteborg och den första 4-veckors avstämmningen. Ska bli roligt att väga, mäta och analysera hur den första 4-veckors perioden gått.

Ha det kanon så hörs vi!

MVH// Erixon

Nedan dagens morgonbilder!

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Du är så jäkla duktig. Det är tur att du ärvt pappas envishet och inte min slapphet. Nu är snart första delmålet nått och du har ju fått jäkligt god utdelning även om det är förjävligt tufft. Kram mamma

  2. MrX skriver:

    Härligt grabbe,

    Kör på bara och tänk hela tiden på målet skall du se att det går bra……Göteborg i Helgen??
    pappa

    • Johan Erixon skriver:

      Japp. Ska besöka maroccanen och toastmadamen för att planera och gå igenom det sista för nästa veckas bröllop!
      Jepp bara att köra på!

  3. finnved skriver:

    Är riktigt imponerad Johan och tror absolut att du kommer att fixa det. Envishet är en bra egenskap ;)

  4. Noppechkin skriver:

    Oxe! Jalla jalla jobba på! Riktigt bra so far, saknar du peppen så slår du mig en pling bara serru!

    Undrar jag om G är lika stark? Eller har han redan börjat fuska månne? Ryktet går att han ska ha XL i tröjorna till Holland, och det är inte pga för stora biceps…

    • Johan Erixon skriver:

      Vet i fasen vad G håller på med… Men jag tackar för peppen! Kroppen börjar svara nu tror jag! Laddad! :)

    • Johan Erixon skriver:

      PS. Vart e hans invägnings resultat från igår!?

      • G skriver:

        Här kommer mitt resultat från igår. Vågen visade på 75,8 kg vilket är en minskning på 2,0 kg jämfört med förra veckan. Ett resultat som får betraktas som helt okej med tanke på den syndiga helgen med spritintag både fredag och lördag. Men jag är inte nöjd än utan ska på dem 6 veckorna som är kvar innan Amsterdam se till att komma ner till matchvikten på 71,7 kg som utlovat. Kan konstatera att jag på dem första fyra veckorna gått ned exakt 4 kg vilket känns som en ganska lagom takt att fortsätta sikta på.
        Är som övriga grymt imponerad av ditt slit Bo-Yo, vet ju hur tungt det är att bara gå på pulver. Men bara fortsätta jobba på. No pain, no gain

      • Johan Erixon skriver:

        Orolig för dig G… Snart helg.. only the strong survive!

Kommentera

