Invägning 4….

Publicerat: 29/05/2011 i Uncategorized

Har haft en otroligt strikt vecka som jag  som åter igen befäster att jag är otroligt duktig på det jag gör just nu.

Kroppen verkar svara mer, och det känns som att vi är på rätt väg och att jag är lättare.  Dock vet man aldrig vad vågen säger varje vecka. Det har ju samtidigt varit den tyngsta veckan rent dietmässigt för mig när det gäller att vara med i matchen psykiskt och inte tänka på hur man mår så att säga.

Idag har vi även inte ätit något på 4 veckor. Eller 28 dagar om vi nu vill säga det så. Det är naturligtvis oerhört svår psykiskt och det är tack vara de goda resultaten som man orkar köra vidare. Nästa invägning efter idag kommer ej att komma fören den 12e Juni då jag ska på bröllop och inte kommer att vara hemma alls nästa helg. Kommer även att unna mig lite mat då eftersom det är mittenpunkt i satsningen och efter 5 veckor så förtjänar jag det helt enkelt. Lite mat dagen innan för att vänja magen, lite mat+alkohol på bröllopet och en frukost dagen efter för att ge kroppen lite stöd med att bryta ner alkoholen.

Bara att gå på satsningen direkt efter då vi har 5 veckor VLCD kvar att köra innan vi börjar med low-carb dieten och ökar träningsdosen.

Nog om detta! Dagens resultat:

Startvikt: 20110502 – 164.9kg

Delvikt 2: 20110515 – 151.4kg

Delvikt 3: 20110522 – 147.7kg

Invägning 4: 20110529- 145.0kg

Viktminskning vecka 3: -2.7kg
Total viktminskning:  19.9kg

Fan! Bra resultat men hade hoppats på att kanske spräcka 20kg’s barriären idag! Nå nå, jag klagar inte dock. Jätteglad att jag håller ett bra snitt, och att jag är på väg åt rätt håll!

Idag blir det även mått:

Midje mått 20110502: 151cm

Bröst mått 20110502: 146cm

Lår mått 20110501: 66cm

Midje mått 20110527: 143cm (-8cm)

Bröst mått 20110527: 135cm (-11cm)

Lår mått 20110527: 66cm (oförändrat)

Kan ju konstatera att magen alltid är det som börjar minska sist, då jag alltid har problem att tappa där. Övriga kroppen är oftast inget problem, och låren tex är ju muskulösa och behåller sin storlek. Bra resultat över bröstet och det bekräftar att kroppen nu börjat ta utav bukfettet. Bra start!

Bjuder väll också på en bild som dokumenterar förändringen:

Dag 1:

Dag 28:

Ha det kanon alla! Och glöm inte att det är Mors dag idag!!!

Love ya mom!!!

kommentarer
  1. Syster skriver:

    Du är så duktig & grattis till resultatet – det syns skillnad! Bara att kämpa vidare:) kram syster & mor

  2. Martini skriver:

    Det är nu det händer Johan!

  3. Elin skriver:

    Riktigt bra Johan, som vanligt är jag imponerad:) Syns ju riktigt mycket på bilden alla redan, så himla bra. Nu är det bara att hänga i, du vet att du alltid är välkommen hit o prata skit när det är tufft. Ses snart!
    Kramar

  4. MrX skriver:

    Grattis gabbhalva,

    Mycket brta resultat tycker jag och det syns verkligen, men du…var försiktig nu på bröllopet med spriten, så du inte blir alldeles vimsig när du skall vara värd..
    Ha en skön vecka
    Blev det ingen motion i morse?
    Pappa

  5. Wikenhed skriver:

    Starkt jobbat grabben, nu är du snart ikapp mig, får lägga på ett kol med fotbollen nu! Älskar bilderna, den första => blek, orakad, spritflaskorna staplade på diskbänken! Den andra => solbränd, nyklippt, rensat! Fortsätt jobba på, du har mitt stöd!

    Hälsar Wikenhed

Kommentera

