Mer om mig…..

Publicerat: 13/06/2011 i Uncategorized

Riktigt roligt att folk kommer fram till mig på stan, golfbanan och i olika sammanhang och säger att de följer bloggen!!!

Det är en stor motivationsfaktor och jag hoppas att jag kan göra den bättre och bättre hela tiden, samtidigt som ni fortsätter följa min kamp mot en ny livsstil!

De flesta som läser bloggen känner mig antagligen ganska väl, men kanske inte alla. Det är ju ett par hundra läsare som kollar in varje dag :)

Tänkte bjuda på lite mer random/utförlig info…

Namn: Nils Johan Herman Erixon

Född: i Alvesta, Småland – 19820923 (fyller gubbe nästa år)

Längd: 194cm

Vikt: 142,5kg

Skostorlek: UK12 – US13 – Eur 47.5

Favoritlag:

  • Svensk fotboll – Östers IF
  • PL – Manchester United
  • Mjölby – Turabdin FC
  • NBA – Boston Celtics
  • NCAA – Gustavus Adolphus College och UNC (University of North Carolina, Chapel Hill)
  • Svensk Basket – Solna Vikings
  • MLB – Minnesota Twins
  • NFL – Minnesota Vikings
  • NHL – Minnesota Wild

Barndomsidoler: Larry Bird, Micheal Jordan

Favoritspelare: Larry Bird, Michael Jordan, Anfernee ”Penny” Hardaway, Paul Pierce, O.J Mayo, Lebron James (finns massor!)

En fröjdig playlist från min Ipod:

  • Tupac – All Eyez on Me
  • Gangstarr – Full Clip
  • Mobb Deep – Shook ones pt.2
  • Mos Def -Mathematics
  • Jay Z feat. Eminem – Renegade
  • Looptroop – Long arm of the Law
  • Loop Troop & Petter – Top Dogs
  • I am – petit Frère
  • Orishas – El Kilo
  • Petter – Fredrik Snortare och Cecilia Synd
  • Fabolous – Imma do it
  • Fabolous feat. Keri Hilson – Everything, Everyday, Everywhere
  • Notorious BIG – Juicy
  • Notorious BIG – Big Popa
  • 2 pac – Hit em up
  • Chamillionare – Ridin
  • The Game feat. 50 Cent – How we do
  • NAS – N.Y State of Mind
  • Swollen Members – Deep End
  • Gorilla Zoe – Lost
  • KRS – One – Sounds of da Police
  • The Roots – The Seed 2.0
  • Non Phixion – CIA is trying to kill me

TV spel:

  • Medal of Honour – alla spel
  • NBA 2K11
  • Tiger Woods PGA Tour
  • PES 2011

Favoritsporter: Basket, Innebandy, Golf, Fotboll

Favoritdryck: Öl, Kaptenen, Ramlösa, Vatten, Dr Pepper

Favoritmat: Husmanskost och framförallt min kära mors Raggmunk med stekt fläsk!!! / På sommaren är jag är sucker för allt som har med BBQ/ Tex Mex att göra =D

Läsk: I Sverige blir det Pepsi Max eller från importhyllan – Diet Dr. Pepper, Diet Cherry Coke & Diet Vanilla Coke…

Snabbmat: Chipotle (USA) överlägsen 1:a, Subway, MAX, Wendys (USA), KFC

Favoritskor (modell):

  • Nike Dunk
  • Nike Air Force 1
  • Air Jordan III
  • Air Jordan XI
  • Air Max 95

Sedan kommer nog resten av Jordan modellerna och Penny Hardaway’s skokollektion ;)

Bästa spelade golfbor: Royal Troon, TPC at Sawgrass, Hazeltine, Interlachen

Favoritgadget: Ipad eller Projektorn

Favoritklocka: Rolex Daytona Paul Newman (inser att jag aldrig kommer att äga någon)

Världens vackraste kvinna: Min Mamma + Alessande Ambrosio

Favoritresmål: NYC, Rom och Florida… samt de flesta ställen där jag har mina vänner!

Resdagar per år: Normalt runt 130-150…

Äsch nu börjar min tidiga lunch ta slut… och med det också energin.. Dags att blanda en shake och förbereda sig för möten hela eftermiddagen!!!

och som jag skrivit förut så undrar ni något så skriv och fråga!!!

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Det är ju kul att du tycker att jag är vacker haha det värmer i en mammas hjärta.
    Du är bäst !!
    Kram mamma

  2. Lisa Amilius skriver:

    Bra kämpat du är fantastik,tänk att du tycker att din mamma är världens vackraste vad hon måste vara stolt
    att du skriver något så fint om henne,eller vill du att hon kommer o städar åt dig hon tycker är så kul med
    både moppning o mockning

    ha en bra dag

  3. MrX skriver:

    Vill bara säga att han har nog mest mina hormoner HAHA

Kommentera

