Diet, training and being a zombie!!!!!

Publicerat: 15/06/2011 i Uncategorized

Tjenare alla!!!

Har inte skrivit så mycket om diet och träning denna veckan för att jag har varit så grymt trött och sliten. Jag spelade 4-5 varv golf förra veckan och det gjorde kroppen sliten och mör. Denna veckan har det hitills bara blivit en kvällspromenad då jag helt enkelt har haft för ont i ben och leder för att klara av mer. Hoppas dock att det blir ett varv golf ikväll och att kroppen kan repa sig lite. Det är inte alltid så roligt att släpa runt på 140+kg. Tänk dig själv om du skulle hänga på dig en väst/ryggsäck med 50-75 kg och släpa runt på = inte optimalt alltid :)

Hur som så har jag hållt kosten sjukt strikt och inte fuskat en enda gång. Jag känner att det börjar bli en vana, och även om jag inte gillar det så kommer jag att fortsätta köra hårt. Får bara en kropp och gäller ju tydligen att ta vara på den säger de!!!

Hur som helst så kostar det ju en del på psyket och på kroppen att dieta. Man tappar ju lite muskler och man får kämpa med att hålla modet uppe hela tiden. Men det är helt klart värt det just nu tycker jag! Alla som hjälper mig och motiverar mig betyder oerhört mycket. Vet att jag kan lacka på dem ibland… men det är för att skallen är trött och man inte alltid pallar höra det..

Hoppas bara att man kan fortsätta vara disciplinerad och köra hårt utan att kroppen säger ifrån i form av sjukdom eller liknande som den har gjort förut! aja… nog om dieten osv… nu går vi över till mer roliga saker!

Gårdagen spenderades på kontoret och jag fick faktiskt riktigt mycket gjort. Det är alltid skönt. En mötesfri dag innebär ofta att email och offerter får lite mer uppmärksamhet.

Efter jobbet så blev det en promenad och en sväng på stan. Där inhandlades det senaste nummret av Slam Magazine och ett nytt klockarmband till Suben från  favorittillverkaren Hirsch:

”Med anor så långt tillbaka som 1765, då Johannes Franz Hirsch, en mästare på läderarbeten från Neunkirchen (Österrike), satte sig för att hans arbeten skulle präglas av kärlek till detaljer och strävan mot perfektion. Dessa principer har man hållt fast vid genom århundraden. Efter andra väldskriget introducerade Herr Hans Hirsch armband för klockor i tillverkningen, och grundlade därmed dagens framgångsrika företag. I dag är det 7:e generationen Hirsch som leder företaget. All hantering av reptilläder följer givetvis CITES konventionen.”

Jag har redan Hirsch armband på två andra utav mina klockor, och är sjukt nöjd med kvaliteten. Jag verkligen ogillar att bära klocka på länk, så det blir oftast läder armband eller nato. Jag gillar ”racing armband” över huvud taget och det blev ytterliggare ett denna gång.

På min Seiko Chronograph har jag ett svart i läder med ljusa sömmar som ser sjukt läckert ut på en sliten Chrono… men denna gång var det ju till en dykare så jag hittade faktiskt ett lite coolt armband. Ovandelen är Nylon som sedan är sammansytt med underdelen i läder. Lite vattenavstötande, modernt och funktionellt och samtidigt den sköna 60-70 tals känslan som ett racingarmband ger!!

Resultat:

Blev även tillslut att utnyttja Sneakersnstuff’s 25% rabatt erbjudande och klicka hem ett par sköningar :)

Ha en bra dag nu så hörs vi kanske senare!!!

// Kaptenen!

Kommentera

