Sliten!!

Publicerat: 16/06/2011 i Uncategorized

Kroppen börjar bli riktigt sliten, men det är bara att köra på. Jag har gett mig in i leken för att vinna, så det är väll bara att ge sig fan på att man ska besegra kroppen, och köra 110% framåt!

Var ute och spelade 18 hål golf på Flemminge igår och man kan väll säga att jag blandar och ger som bara den ute på banan. Svårt med fokus och de långa klubborna framförallt. Men det kommer nog. Kanske måste börja träna lite, fast det inte är något roligt! Å andra sidan så ser jag oerhört positivt på den motion som golfen medför. Och det faktum att jag får vara ute i friska luften och hålla mig frisk. Det är mycket viktigt att sysselsätta sig med motion som man tycker är roligt och som man kan tänka sig att genomföra även i längden. Jag själv hatar att lyfta vikter, och har aldrig gillat det. Jag kör vissa pass bara för att hålla igång musklerna normalt, men väljer att fokusera på bollsport eller promenader, då jag finner det mer rogivande och roligt.

Hur som helst så kommer dagen spenderas på kontoret i diverse möten och med en överhängande stress vad det gäller att förhandla de nya priserna för kvartal 3. Det är många kunder att gå igenom, och många trådar att rycka i. Men det är ju det som är roligt. Förhandla och försöka vinna över din motståndare :)

Kvällen är än så länge oerhört öppen och oklar i formatet, men jag antar att om vädret är fint så får det bli någon form utav promenad för att få ur lite stelhet ur benen. Jag blir helt sinnesjukt stel av att spela golf!!!

Ha det bra så hörs!

Ciao//

Kaptenen

kommentarer
  1. Ägaren av bloggen skriver:

    Prova crossfit om du tycker att det är tråkigt med vanlig gymträning. Jag har alltid hatat gym men har nu börjat med Crossfit (kolla gärna crossfit.com eller crossfitnordic.se) och är motiverad varje dag!! /Maria Finnved:)

  2. Ägaren av bloggen skriver:

    Det behöver inte vara gruppträning! Det är egentligen individuell träning, även om många gym kör det i grupp. JAg har lärt mig av PT under våren och kör alltid ensam… det är sjukt kul i alla fall :D

Kommentera

