seek and you shall find!!!!!

Publicerat: 07/07/2011 i Uncategorized

Matthew 7:7-8 – Ask and it will be given to you; seek and you will find; knock and the door will be opened to you. For everyone who asks receives; he who seeks finds; and to him who knocks, the door will be opened.

Jag gillar inte allt i bibeln, men en del bra motivation kommer även där ifrån! En kompis i USA visade mig detta stycke en gång, och just nu passar det gaska bra :)

En lång 10 veckors resa, med mycket sökande och dörr-knackande har precis avslutats! Jag  är oerhört sliten men även motiverad. En sån här diet är inget doktorn normalt rekommenderar, men det finns vissa extrema fall där den kan fungera bra. Grovt överviktiga som behöver tappa vikt snabbt har sett mycket positiva resultat i vissa fall, och så även jag trots  den mentala kampen!!!

till resultaten!!!

Startvikt: 20110502 – 164.9kg

Delvikt 2: 20110515 – 151.4kg

Delvikt 3: 20110522 – 147.7kg

Delvikt 4: 20110529 – 145.0kg

Delvikt 5: 20110612: – 142.5kg

Delvikt 6: 20110621: 137.6kg

Delvikt  7: 20110626: 135.5kg

Invägning 8: 20110707: 133.1kg

 

Viktminskning: 2,4kg

Total viktminskning:  31.8kg!!!!

 

Idag blir det även mått:

Midje mått 20110502: 151cm

Bröst mått 20110502: 146cm

Lår mått 20110501: 66cm

 

Midje mått 20110527: 143cm (-8cm)

Bröst mått 20110527: 135cm (-11cm)

Lår mått 20110527: 66cm (oförändrat)

 

Midje mått 20110707: 134cm (-9cm, -17cm totalt)

Bröst mått 20110707: 129cm (-6cm, -17cm totalt)

Lår mått 20110707: 65cm (-1cm totalt)

 

När jag, G och Noppe pratade om det här dietupplägget i våras så trodde vi att om man var sjukt strikt och verkligen följde min plan till fullo så kanske man kunde gå ner 30 kg på dryga 9 veckor, så det blev även målet. Nu har vi klarat det första målet, och det känns galant. Enligt planen följer nu 1 veckas semester där vi ska äta lite vanlig och även unna oss lite alkohol. Sedan kommer vi vara tillbaks riktigt motiverade för att gå på nästa 30kg och nästa 8 veckors hårdsatsning!!!!

 

Tack för allt stöd, och jag hoppas att du följer min resa även i framtiden, och att ni mina läsare fortsätter att peppa mig, för ni är GULD VÄRDA!!!!!

 

Avslutar med bilderna:

Invägning 1:

Invägning 4:

Invägning 8:

kommentarer
  1. Noppechkin skriver:

    Grattis till ett kanonresultat, riktigt riktigt bra jobbat Johan! Jag är lika imponerad som jag är glad för din skull! 1 veckas mums mums, sen jobbar vi igång det igen! NKV! =)

  2. MrX skriver:

    Ett stort grattis från den gamle

  3. Syster skriver:

    Grattis va duktig du är som klara 30 kg & lite till & vilken skillnad på bilderna!!! Nu är du värd din semester:) kram

  4. G skriver:

    Grymt jobbat kompis. Hade du inte tagit glassen igår hade det varit dem 131,5 som jag tippade ;) Nävars, jävligt starkt att klara av dem här 10 veckorna på detta sätt. Som sagt en veckas välförtjänt break där det ska fröjdas innan det är dags igen. NKV NKV!!!!!

    • Johan Erixon skriver:

      Bra dö fatso! Fokusera du på din egen satsning! 76+ kg!?!? Väl långt från de 72 du lovade att väga om ja klarade tappa 30 ;) ha haha!!! NKV NKV! World tour 2011

  5. elizabeth green larsson skriver:

    superbra jobbat grabben ! känn dig stolt kram Bettan

  6. Elin skriver:

    Är sjukt imponerad även om jag inte tvivlat en sekund på att du skulle fixa det. Njut av din semester vecka så vet du att vi finns här när det är dags igen. Grattis Johan du ska vara stolt, Kramar från oss

  7. Mamma skriver:

    Det är helt sjukt vad duktig du är, inte för jag har tvivlat på dig för som mor vet jag ju hur envis du kan vara. Du är verkligen värd en skön semester nu och jag är säker på att ni kommer att få några kanondagar. Sort grattis till viktnedgången. Kram mamma

  8. Martini skriver:

    Vi i Göteborg gillar det här. Grymt jobbat Johan, verkligen storartat.

  9. Tobbe skriver:

    Grymt jobbar sjukt impad. Syns på golfbanan

  10. MALIN LARSON skriver:

    HÄRLIGT ATT SE!!!! SJUKT BRA JOBB :-)

  11. tarmen skriver:

    SKITBra jobba Johan! Men berätta nu vad NKV står för som alla håller på skriver hela tiden!?!?

  12. Martina Eklund skriver:

    GRATTIS! Faan vad du är bra! Kramar från Tommy, Martina och Melker

  13. Mickan skriver:

    Jätte bra kämpat, du är jätte duktig. Njut nu av en välförtjänt semester;)

  14. Oh Ah Duong Ha skriver:

    Stark jobbat Lö Böff! Se till att hålla ordning på kidsen nere i Holland! Du har ju fått med dig ett o annat psykfall ner ;)

  15. Natalie Driscoll skriver:

    what a big difference!
    great job Bosseman!
    stor kramar from mig
    Natalie

  16. robban skriver:

    Snyggt jobbat!

  17. Norr skriver:

    Stort!!! faan snart äru ju inte biffen längre! just plain johan! :P

  18. Stefan Möller skriver:

    Jag lyfter på hatten! Fan du e grym Johan
    Ta o njut av semestern nu :)

Kommentera

