Semester e nog inget för Erixon……

Publicerat: 18/07/2011 i Uncategorized

Yo kids!!

Tillbaks snabbare än flash Gordon hade varvat mig på 400 meter!!!

Har haft en alldeles underbar semester, men allt har sin tid, och just nu är verkligen inte semester bra för min själ eller mitt vålmående på lång sikt…

Semester stavas nämligen oftast: S-Y-N-D, och det är i alla dess former!!

Amsterdam var off the hook och har sällan skrattat så mycket under en långhelg som jag gjorde med de övriga 5 originalen som jag flög ner med. Turneringen kan summeras som ett fiasko, där jag själv bidrager med en missad straff (mr. Bullseye) och ett par riktiga nerköp till matcher. Men shit the same…. det var sjukt roligt!! Pilsnerna avlöste varandra, bra grillfester, sjuka kvällar och ett par tusen skrattattacker senare så landade vi på svensk mark Måndag kväll. Ett stycke solid förkrök senare så intog vi Måndagsklubben och firade av ett bättre sjöslag som slutade med att Erixon blev Frankenstein och Andersson blev Dracula…

Slitna och något nermärglade gossar som vi är fick vi ta oss i kragen och återuppstå under Tisdagen då Onsdag skulle bjuda på avfärd till Loftahammar och årets veckoslut med grabbarna…

Lofta började i ett stabilt tempo och Båtåkande avlöste badande, god mat och kalla pilsner. Hädiskt mycket pilsner, ett par beerpong vinster, ett par bättre kossor, grisar, potatisar…. och en riktigt rolig kväll i Västervik senare så är vi nu sedan igår kväll tillbaks i denna konstiga värld som de kallar: VERKLIGHETEN!!!

Idag går alltså diet fas 2 igång. Och det är 8 veckor mardröm soms står framför oss åter igen. Blir fan inget slarv här vet ni! Pontus Gifter sig den 13e Aug, och då blir det dryck, men i övrigt blir det strikt utav bara den!!!

Träningsfasen ska ökas så mycket som kroppen klarar, och vi äter nu mer 1 mål mat om dagen som ska vara ytterst minimerat vad det gäller kolhydrater + ett antal shakes för att fylla på resten av KCAL behovet. En modifierad GI typ, där vi försöker framförallt lägga kolhydrater efter träning och tidigt på dagarna. I slutändan är allt jag bryr mig om kalorien in VS. kalorier ut – I kombo med bra träning :)

Det ska nog gå vägen det här varje fall – Även om starten med ösregn och sjukt sliten kropp innebar att morgonpromenaden blev inställd och får bytas mot löpbandet/crosstrainern ikväll. Jag är positivt inställd och surfar på en positiv våg efter en helt magisk vecka tillsammans med flertalet godbitar ur min bekantskapskrets!!!

Nu jävlar fortsätter vi mot målen och kör hårt!!! NKV NKV NKV!!!!

Avslutar med lite bilder från den senaste veckan….. oj oj oj…

Dj. Chexxet alltid redo!!!!

Grabbarna garvar åt någon film……

Monkenovich kom 5 meter in på Holländsk mark, sedan var har törstig, och vi övriga också :D

G dricker en liten lunch-pilsner :)

 

Noppechkin njuter!!!

 

So long kids!!!

// Kaptenen!

 

PS. behöver du en liten övernattningslägenhet i stockholm så kanske denna kan falla dig i smaken! Jag tänkte slå till men tyckte att jag kan nog slagga på Chexxets soffa ett tag till….

http://skeppsholmen.se/stockholm/vaningar?guid=3TCACM6S5T8CQRI2&view=Description

kommentarer
  1. MrX skriver:

    Välkommen hem,
    Och jag ser att Ni har haft en turnering, men var är alla matchbilder, drack Ni bara öl………
    Väl hemma på måndagsklubben var det väl tur att du fick så över hemma hos oss och inte hos någon kompis………då hade Ni säkert inte varit vänner efteråt…..LYCKA TILL MED FAS 2

  2. Syster skriver:

    Bara att ta nya tag & köra på!! Är du lila strikt som fas 1 så kommer de gå kalasbra:) vi stöttar!! Kram

  3. Martini skriver:

    Nu kör vi gubben!

Kommentera

