Monday again….

Publicerat: 25/07/2011 i Uncategorized

Tjenare.

Ber om ursäkt för att jag ej har uppdaterat så mycket i helgen, men det har varit fullt upp! Har prioriterat det sociala nu när det finns lite folk hemma som är lediga.

Jag har haft riktigt roligt, med bad, grill, utgång och trevligt sällskap! En riktig 5.0 helg!!!

Har däremot inte legat på latsidan vad det gäller kost och träning. Vi har skött oss bra och jag tycker att det bör visa sig nästa vecka på vågen. Jag har ju nu lagt på mig ett par  liter vätska och har lite mat i systemet som väger lite, så det är naturligt att det tar ett tag får kroppen att ställa om sig. Jag försöker hålla mig så positiv som möjligt även om det aldrig är kul med negativa förändringar i vikten, oavsett hur beräknade och förutspådda de är ;)

Igår morse såg resultatet ut såhär varje fall:

Startvikt: 20110502 – 164.9kg

Delvikt 2: 20110515 – 151.4kg

Delvikt 3: 20110522 – 147.7kg

Delvikt 4: 20110529 – 145.0kg

Delvikt 5: 20110612: – 142.5kg

Delvikt 6: 20110621: 137.6kg

Delvikt  7: 20110626: 135.5kg

Invägning 8: 20110707: 133.1kg

Invägning 9: 20110725: 138.6

 

Viktökning: 5.5kg

Total viktminskning:  26.3kg

 

Under den gångna veckan har jag skött kosten bra, med målet att komma ner runt 1200 kcal och hålla mig där i en längre period. Vissa dagar har jag legat straxt över målet, men man kan ju konstatera att jag varje fall är på väg i rätt riktning. Så länge vi är under 2000 kcal som max, så kommer vi ha en riktigt positv kurva! Små detaljer ska slipas, saker ska tas bort, en del annat läggas till och efter vissa analyser av min veckokonsumtion så har jag lärt mig lite ytterliggare.

Förra veckans sammantfattning ser ut såhär (måltal 1200kcal varje dag):

Nu har jag ju även ökat träningsdosen, och tanken är ju att den ska åka ytterliggare denna veckan. Igår körde jag ett riktigt bra intervallpass på 7×3 minuter totalt löpning där jag varvade med 2minuter gång mellan varje intervall. Detta i kombination med ett högt proteinintag och lite kolhydrater bör sätta fart på viktnedgången igen :)

Vi har 9 veckor kvar utav den nya 10 veckors perioden. Målet är att efter dessa 10 veckor ligga på under 125kg. Med andra ord har vi ett stort jobb framför oss, och jag vet vad som krävs/ behöver ske. Jag behöver mycket peppning, och strikta vänner. Så ser ni mig fuska får ni säga åt mig, och annars är det bara att köra hårt med mig, eller hetsa mig en bit på vägen!!!

Nuvarande info:

Vikt: 138.6

BMI: 36,7

Fetma. Du löper en kraftigt ökad risk att drabbas av överviktsrelaterade sjukdomar, som diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar. I vissa fall kan det även vara aktuellt med medicinsk hjälp.

BMR: 2750 KCAL

Är ett uttryck för hur mycket energi kroppen gör av med i viloläge, det vill säga hur mycket energi som kroppens organ behöver för att fungera på ett korrekt sätt. Kroppen använder en viss mängd energi under dygnet utan att den utför någon egentlig fysisk aktivitet, det vill säga då individen är vaken men befinner sig i vila.

Jag är motiverad, men kommer som vanligt behöva hjälp. Vi har precis stött på en liten uppförsbacke, som kommer kräva en hel del för att komma över. Kroppen måste vänja sig vid mat, motion och nya vanor igen, och det kan ta en tid innan det riktiga resultatet syns. Håller vi oss dock till planen, strävar hela tiden efter runt 1200 kcal per dag och sköter träningen så kommer vi tappa mer än 1 kg per vecka under en lång period.

Så NKV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avlsutar med lite bilder från de senaste dagarna (kommer fler när jag tömt SLR kameran)

Proteinbomb till sallad från Hälsofreak: Kräftstjärtar, räkor, 2 sorters kyckling, fetaost, keso, sallad, tomat, gurka!!! YUM YUM YUM!!!

Gårdagens middag bestående av grillad kyckling, tomat, gurka, keso =)

G-Unit, Slisken och Macke….. 3 hyffsat törstiga pojkar!

Ha en bra dag så hörs vi senare!!! Cheers!

kommentarer
  1. Ägaren av bloggen skriver:

    lart you can do it!! Skitbra att du har kommit igång med träningen och både det och kolhydrater som du skriver gör ju att kroppen samlar på sig vätska! Tycker du är grym! :) Och träningen är ju sjukt bra för hälsan oavsett vikt så keep up the good work :)

    • Johan Erixon skriver:

      Ja det känns bra att jag kommit igång ordentligt. Så nu är det bara att hoppas att man får vara frisk och att kroppen svarar positivt på träningen :)
      Bara att jaga mot målet nu!!!

Kommentera

