I feel good…

Publicerat: 27/07/2011 i Uncategorized

Tjenare,

Idag kom Erixon upp i rätt tid, och det underlättar då jag kan ta det lugnt, och vara på jobbet tidigt. Då får jag en del gjort, och kan förbereda min dag på rätt sätt. Oftast så kan jag då gå lite tidigare också eller ta min promenad på morgonen, vilket ibland är skönt. Idag ska jag ju dock ta hand om de små hundarna i Mjölby, så då blir det att åka tidigare så att de ej behöver vara själva så länge =)

Gårdagen får  rankas som en toppendag, och jag är relativt nöjd med vad jag han uträtta. Jobbet flöt på bra, jag fick mycket gjort (skönt att vara ensam på kontoret ibland) och närmar mig att låsa upp lite nya affärer. I övrigt så ringer telefonerna lite mindre än vanligt. Så då kan man oftast ta det lite lugnare. Riktigt skönt att vara hemma lite i Östergötland och slippa resa så mycket en månad eller två.

På kvällen svängde jag förbi Pecka och Michaelas gick ut en sväng med lille Tyson. Tyson är ju inte direkt känd för att vara världens aktivaste hund :) Han sov som en stock när jag kom in och vaknade inte ens när jag ropade på honom!! ha ha!! När jag kom typ 2 meter ifrån och ropade lite högre så rykte han äntligen till och vaknade. Han var faktiskt ovanligt pigg trots värmen och vi lekte lite med ett mjukisdjur innan vi gick ut och tog en promenad.

Efter att ha droppat av Tyson så gick jag vidare till Gymmet där det var dags för ett pass intervaller igen. Jag försöker variera lite läng och vila för att lura kroppen att känns sig ovan. Jag behöver iof. inte lura kroppen just nu, för att springa känns ovant endå! =P

Hur som värmde jag upp med 10 minuter promenad innan jag drog igång 4x5min intervaller med 3 min promenad mellan varje. Känndes tungt att springa 5min åt gången då kroppen ej är van och kondisen under allt kritik. Skam den som ger sig dock, utan jag antar att det kommer bli bättre med tiden. Bara att fortsätta köra!! Efter det misshandlade vi magen i 7 set x max! No pain – No gain!!!!

Efter träningen blev det att grilla på de sista bitarna av mitt jättelika kalkonbröst och förberade en sallad. Lite trött på sallad så får nog bli lite wokat och lite grönsaker i ugn/på grillen de kommande dagarna :) Smaken var det dock inget fel på! Salladen bestod av: Champinjoner, Rädisor, Gurka, Röd lök, sallad, tomat, gurka och olivolja + balsamvinäger. Till maten lite fettfri dressing och en klick Créme Fraiche klick. Över lag en lyckad måltid och en bra avslutning på dagen.

Avslutar med sammanfattningen av gårdagens kost nedan + en bild tilld på en inte så peppad Tyson + En bild på en situation som ej gör mig så peppad!!

(Ska de lika gärna bygga om hela Kisa kan de ju för fan bygga en bro eller en tunnel här!!!)

Hörs senare!!

// Kaptenen!

Kommentera

