Invägning 1 – fas 2

Publicerat: 31/07/2011 i Uncategorized

 

God Morgon!

Nu när fas 2 har dragit igång utav dieten och vi har bytt flytande föda till stor del mot  mat, och kortare promenader mot riktiga långpromenader och HIIT så är det ju så att jag helst inte vill tänka på det som har varit! I min bok börjar vi om på 0, så att vi kan hålla fullt fokus på den 10 veckors period som vi är inne i, och det mål som vi har satt upp!!

Veckan har gått hyffasat  bra, och man lär sig mer och mer om vad man kan äta, vad man bör äta och alla andra saker som händer i kroppen när man stoppar i den vissa saker. Tycker att det är intressant, krävande och svårt, men samtidigt väldigt tillfredställande på sitt eget vis. Att ligga väldigt lågt på kcal under en sån här lång tid är ju påfrestande på kroppen, men även mentalt. Det är intressant hur man klarar att tänka, jobba och umgås under tiden :)

Veckans träning hitills har bestått av: 11.5 km promenad, 7km promenad, 8.5 km promenad,  intervallpass, långa promenader med hundarna och ett stenhårt pass innebandy. Alla dagar utan en har innehållit en bra aktivitet och det får väll anses som helt klart godkänt.

Kosten vet ju ni som följer bloggen exakt vad jag äter, och det har gått jättebra i veckan, samtidigt som det höjs lite på fredag-lördag, vilket jag ser som helt normalt. Ju längre in i perioden man kommer desto mer lär man sig om sin nya livsstil och vad som bör tas bort, för att man endå ska kunna njuta rejält. Men det kommer bara att  bli bättre och bättre!

Gårdagen gick ganska fort. Vaknade, lång promenad i dåligt väder, hundvakt åt de 3 monstrena hemma i LKPG, och sedan jätte trevlig grill med Gustav, Malin, Elenor, Jakob, Mats, Linda, Daniel, Ann, Bettan och Hansa!! Riktig höjdare ute i Viby, där maten som alltid höll top klass! Otroligt roligt att träffa alla vid samma tidpunkt, något som ej hänt sedan Jakob och Elenors bröllop i Juni :) Toppenkväll rakt igenom!

Hur som, nu skippar vi dyngan och går på vikten. Perioden startade ju med en startvikt förra veckan, och såhär ser det ut:

Mål fas 2 (10 veckor): Max 125 kg

Startvikt – fas 2: 138.6

Invägning 1 – fas 2: 136.4

Viktminskning: 2.2 kg

Resultatet glädjer mig något oerhört och det visar att vi är på rätt väg. Naturligtvis finns det så många faktorer som spelar in nu när det finns mat och saker som binder vätska i kroppen, men utan att väga mig så har jag ingen måttstock. Skinnet på min kropp kommer ta tid att försvinna, så att mäta ger trots allt bara vissa indikationer. Jag hoppas att det fortsätter bra och jag tänker varje fall börja veckan bra med en riktig långpromenad i detta nu!!!

Min kost under gårdagen finner du här:

Riktigt skön start på fas 2 – 9 plågsamma veckor kvar, med en öppen kväll pga. bröllop, och i övrigt riktig jädra hårdkörning!!! Blod, svett och tårar är det enda som hjälper!!!

Ha en trevligt dag!!

NKV!!!!!!!!!!!!!!!

// Kaptenen!

 

kommentarer
  1. Syster skriver:

    Va du är duktig!!! Bra jobbat:) kram

  2. Elin skriver:

    Som alltid är jag mäkta imponerad Johan!! Grattis:) kramar från oss

Kommentera

