TGIF!!!

Publicerat: 05/08/2011 i Uncategorized

Riktigt skönt med Fredag efter en ganska tungt jobbvecka, men dock med strålande väder och mycket roligt utanför jobbet, så det är härligt!

Gårdagen var träningsfri då jag och min mor skjutsade lillasyster och en vän till henne till Skavsta. De rackarna ska ner till Spanien och njuta i en vecka! Alldeles för gött lär det säkert bli :)

Annars så var jag ganska sliten i benen, så det blev en vilodag, och idag kommer det bara bli en promenad också. Tanken är att försöka ge mig ut i spåret under morgonen dagen för att bevisa för mig själv att det inte var någon engångsföretelse.

Efter besöket på Skavsta igår så stannade jag och handlade på ICA Maxi i Lkpg. Det var ganska lugnt med folk vilket jag värdesätter oerhört, och jag gillar deras luftiga lokaler, så att man slipper trängas så förbannat.

Shoppingvagnen för en Erixon på diet ser ofta ganska lika dan ut. Proteinkällor i form av magra ostar, kesella, köt, fisk, fågel och en massa sallad och grönt. Ofta på Maxi slinker några roliga böcker med. Sista var det en kokbok och 3 designer böcker, och igår var det heta titlar som: ”101 gansterfilmer du måste se”. I övrigt var det ganska planerade inköp och det blir mycket lika dant när man ska hålla koll på sina kalorier var dag :) Det är inte bara att träna och äta sallad och hoppas på det bästa! Jag tar inga chanser denna gången utan vill veta exakt vad jag stoppar i mig, och lära mig mer om näringen i maten.

Efter att jag handlat blev det att åka hem och laga lite mat som intogs framför ett avsnitt av Amerikanska Top Gear. Inte lika bra som originalet, men de testade en hel del coola bilar!

Ikväll vankas det grill hos en kollega, så bara att ta fram karaktären och äta utav det nyttiga på bordet i vanlig ordning!

Maten igår såg ut som följer:

 

Ha det gott!

// Kaptenen!

kommentarer
  1. Amanda Rydh skriver:

    Jag måste bara säga att jag är så djupt imponerad av dig!
    Suttit nu ett par dagar och plöjt din blogg från början – till NU.
    Och Johan, det du gör/gjort är ju helt fantastiskt.
    Det som även berör djupt är dina nära vänner, familj och omgivning som stöttar,peppar och hjälper. Du har ju alltid varit en person som gett mycket av dig själv, jag har många goda minnen av dig från förr,..alltid ett leende och en stöttande axel om man behövde!
    Men vad jag ville få fram är bara att DU är så sjukt modig som blottar strupen på det här viset. Genom det här kommer du hjälpa många. All kredd till dig och ditt ”jävla anamma”!!
    Till er som säger/trott/tvivlat på att ”det inte går” att förändra sin tillvaro så snabbt och hitta motivationen…säger bara,..
    ÄGDA!
    Kramen hela dan till dig.

    • Johan Erixon skriver:

      Wow :) ja du Amanda, vad ska man säga? Får börja med att tacka för stödet! Det är helt riktigt att jag inte hade klarat det utan vänner och familj som är riktigt grymma! Helt klart är ju att jag blottar hela mitt lov. Att gå från att vara en ganska privat person och en berätta om allt e svårt ibland, men jag tar det som motivation, och bloggen är viltig för att jag ska vara strikt och hela tiden fokusera på mina mål! :)
      Visst det mesta går om man bara vill, det gäller bara att ha karaktären och lojala och stöttande vänner :)
      Nu är det ju långt kvar till mitt mål viktmässigt, men helt klart mår jag bättre och är en sundare människa idag!
      Ha det kanon, så kanske vi syns på salongen nästa vecka eller i harg imorgon!

Kommentera

