Nytt PB, ny vecka, nya mål!

Publicerat: 30/08/2011 i Uncategorized

Tjenare!!!

Hoppas att ni hade en lika bra kväll som jag! Det enda problemet jag har för tillfället är att jag ej sover speciellt bra, men så kan det vara ibland. Jag vaknar jäkligt ofta, har svårt att få ro och somna. Speciellt när jag tränar och får en massa extra endorfiner! Men det är väll så ibland, och bara att köra på :)

Gårdagens mat var back to basics och jag höll mig relativt bra förutom att det var lite mycket wokgrönsaker kanske på kvällen. Men påsen var inget o spara på!

Gårdagens kost:

 

Imorse vaknade jag vid 4.30 och var ritkigt pigg trots att jag sovit oroligt och varit uppe ett par gånger…. så det var bara att knalla upp och smälla på lite frukost och sedan göra sig klar för jobbet. Kom hit redan vid 6.15 så det har rensats lite i mailboxen. Morgonen började med en stor scramble på 500 gram äggvita. Riktigt fröjdigt näringsmässigt under diet trots att man ej kanske njuter till fullo när man käkar en överfull tallrik ;)

Igår gav jag mig ner till gymmet i regnet och sprang en runda. Rundan blev 4km för första gången och det var ganska vettigt tempo periodvis. För ett par veckor sedan kunde jag ej drömma om att springa 2,5km och igår sprang jag 4km… Det är bara att fortsätta att pressa kroppen och göra så gott man kan! Riktigt nöjd med utvecklingen hittills och kommer fortsätta springa!

Kvällen bjöd i övrigt på tvätt utav kläder, matlagning och lite TV i vanlig ordning. Hade tänkt se MTV VMA’s men pallade inte. Trodde jag skulle sova juh, men John  Blund var ett opålitligt svin som vanligt!

Tänkte bjuda på tre skivtips som kommit ut på senaste på Spotify som rullar friskt på mitt kontor:

Tha Carter IV – Lil Wayne

Watch the throne – Jay Z & Kanye West

The R.E.D Album – The Game

 

Avslutar dagens inlägg med en läcker tavla som jag gärna skulle ta hand om för alltid…..

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Skitimpad att du orkar att springa, så långt med tanke på att du inte har kutat så länge. Det är duktigt.

  2. Anders Jacobsson skriver:

    Keep om rocking!

  3. Anders Jacobsson skriver:

    Kom att tänka på en sak angående sömnproblem. Jag vet inte om du dricker kaffe men sedan jag drog ner på kaffedrickandet har min sömn blivit bättre. Framförallt undvika kaffe kvällar och sena eftermiddagar. Ett tips som du kanske hört tidigare.

Kommentera

