Mitt i veckan!

Publicerat: 31/08/2011 i Uncategorized

Tjenare!

Nu var vi redan mitt i arbetsveckan och man kan säga att det flyter på riktigt bra! Har mycket att göra på jobbet, och en spännande men aktiv höst att se fram mot.

Jag har en trevlig resa inplanerad om 12 veckor, och det är bara att kämpa både på formen och jobbet fram till dess :)

Igår var det en ganska lång dag på jobbet, och jag fick mycket gjort. Alltid trevligt att träffa kunder och höra att man gör ett bra jobb. Det motiverar en för framtiden!!!

Samma sak är det ju med träningen. Alltid trevligt när man tar i för kung och fosterland och ser att resultaten börjar komma. Har gått från att knappt ta mig runt 2,5 km till att ganska kontrollerat avverka 4km på en månads tid. Det känns jättebra och det är bara att fortsätta pressa ut det bästa ur kroppen.

Igår körde jag intervaller för att bränna ur kroppen lite extra. Upplägget var 3minuter löpning med högt tempo för att bränna ur kroppen, sedan 1 minut gång för att vila och få i mig lite vatten och pusta ut. Klarade 6 intervaller innan jag var helt färdig i benen. Körde högre tempo än vanligt från start och det kändes verkligen! Riktigt grymt känsla!

Totalt med uppvärmning och lite cooldown blev det 45 minuter på bandet och över 600 kcal brända enligt maskinen. Den litar jag dock ej på, men kan väll ha det som ett riktmärke ;)

Sista Augusti idag, så antar att hösten kommer börja rejält. Eftersom jag tar min semester på vintern alltid så känns det som att jag även där har mycket att se fram mot. Blir nog en resa till i Mars någon gång om budgeten tillåter, vilket den oftast gör :)

Nedan har ni min kost igår som blev aningen hög pga att jag åt ett större mellanmål än vanligt. Lunchen var på restaurang med kund, så det är uppskattad vikt, men jag har ganska bra koll på hur mycket kycklingfile’ väger nu för tiden :) Blir ju ett par kilo kyckling i veckan!

Har inte blivit några kicks of the day denna veckan, och det beror på att det regnar för mycket just nu för att ta fram godbitarna ur hyllan :) Man vill ju inte slita på dem i onödan liksom!

Ha en fröjdig dag!

// Kaptenen

 

kommentarer
  1. Noppechkin skriver:

    Snyggt är ett rätt bra ord på va du håller på att ställa till med! Dock ställer jag mig frågandes till hur du lyckades tillaga Alaska Pollocken så det gick att äta 200 gram?

    Live hard, die healthy!

    • Johan Erixon skriver:

      Ja fy fan nu är vi på G noppechkin! Älskart! Saknar dig dock på mailen o i mjölet ;)
      Alaskan e det bara o lägga ner med olivolja i pannan… Rikligt med chilipeppar o lite andra kryddor så e det lugnt serru! Tycker inte det är farligt alls. Kommer bli ett stående inslag i opti livet =P ha ha

  2. Tancred skriver:

    Du fortsätter att imponera, keep it up!

Kommentera

