Ny vecka – nya möjligheter!!

Publicerat: 05/09/2011 i Uncategorized

Tjenare!!

Börjar med att tacka alla 485 personer som besökte min blogg igår! Jag tycker alltid det är lika roligt när alla går in och läser och kommenterar!!! Grymt!!!

Har ju inte skrivit så mycket om helgen ännu. Så tänkte att jag summerar lite snabbt!

Fredagen jobbade jag ju som vanligt, och sedan begav jag mig hem för att löpa. Jag klarade 5km för första gången och sprang på den respektabla tiden 33 minuter. Tänk nu på att jag knappast har någon löparkropp!!! ha ha.. Efter det blev det grill och fotboll hos kusinerna och sedan lite chill i soffan!

Lördagen började med en sväng till Mjölby för att hälsa på hemma hos mamma och pappa och sedan träffa lite vänner. En soft dag som avslutades med 8 km promenad runt Stångån och en lugn och behaglig kväll hemma. Det var precis vad jag behövde, förutom att jag somnade ganska sent!!

Söndagen började med invägning och det positiva resultatet. Efter det så blev det frukost och sedan en runda i spåret. 2,5 km och satte nytt PB med 2 sekunder: 15:22:40

Ett varv förbi Citygross och sedan till Mjölby för att se ett hårt kämpande Tubbe inte riktigt räcka till mot Södra. Dock en bra insats där vi borde fått in en boll eller två.

Kvällen blev tillängnad Idol med skämskudde för ansiktet och sedan 2 matcher från Basket Em innan det var sängdags. En riktigt bra helg och nu ser jag fram mot en bra vecka!

Gårdagens kost enligt nedan:

Nu är det dags för att summera veckan kostmässigt. Första gången på ett par veckor som jag kan göra det eftersom jag varit och rest.

Håll till godo:

Har legat bra mestadels hela veckan förutom Fredag då jag medvetet valde att dra i mig lite extra kcal efter en tung vända på löpbandet och hård körning tidigare i veckan. Dock åt jag ”bra” kcal även den dagen, bara höjde kolhydraterna och fettet en aning. Riktigt nöjd annars med veckan. Inte varit hungrig, och heller inte behövt mer mat än det jag stoppat i mig. Precis som det ska vara!

Avslutar med att önska er en bra dag, och visa hur vacker morgonen var vid 05.30 snåret i morse:

 

// Kaptenen

kommentarer
  1. Anneli skriver:

    Den fina himlen såg jag när jag åkte hem från jobbet….höll på att köra av vägen =/

    Hur som helst…. Vilken sida av inspiration!! Härligt kämpat!
    Jag fick länken till din blogg av min syster Tina häromdagen. Jag gjorde min viktresa 2009. Har pendlat lite upp o ner 4-5kg sen dess och tänkte nu ta de sista 10kg…

    Din sida och ditt kämpande får inspirera mig på vägen dit!

    • Johan Erixon skriver:

      1. Tack för de vänliga orden :) 2. Du har troligtvis världens goaste syster och systerdotter 3. Jag önkar även dig all lycka :) bara du själv e nöjd och mår bra, det e mitt mål varje fall!

Kommentera

