Another day – another dollar

Publicerat: 06/09/2011 i Uncategorized

Ja ni, dagarna de flyter på kan man nog säga! Ganska lika i sin utformning, men snart blir det ganska mycket resor, så ska inte klaga!

Gårdagen bestod i en tung dag på jobbet, mycket hets, mycket möten, mycket resebokningar och planering. Men samtidigt lite positiva beslut, bra affärer och skönt besök efter jobbet hos min kära Mor. Tyvärr var far min på resande fot, och det händer att vi springer om vart annat :)

Efter besöktet hos mor tog jag mig själv i kragen och gick till gymmet i ösregnet. Bestämmde mig själv för att maxxa ur kroppen lite på 2,5km så att jag kunde få en vettig tid.

Värmde upp med 30 min promenad på löpbandet och drog sedan igång 2,5 km löpning i ett för mig högt tempo! 14:06 stannade klockan på och Erixon ramlade nästan av bandet!

Svettnivån var i likhet med Pochas t-shirts efter innebandy träningar i början av 2000-talet och Erixon var en urvriden svamp! Hem för påfyllning med mat och lite vila och sedan var det dags att vakna igen! Sovit riktigt dåligt senaste veckorna, men klarar endå dagarna. Inte tagit en nap på flera veckor, och sover nog i snitt bara runt 4h per natt. Måste bättras på!

Gårdagens kost såg ut enligt nedan:

Lite för lite carbs, men hade inga hemma, så var inte så mycket att välja på tyvärr! Broccolin ger ju inte mycket och hade ingen frukt och bara frysta grönsaker, så fick bli en dag med låga carbs. Vill ju helst ligga runt redan låga 50-80 gram per dag.

Ikväll bär det av till Stockholm en sväng, och övernattning vid Arlanda och imorgon ska jag avverka Trondheim t/r för ett möte på förmiddagen. Antar att det blir cirka 10h resa för 2 timmar möte… alltid lika härligt :)

Träningskläderna är nerpackade, så hoppas kunna riva av ett pass på gymmet på hotellet imorgon bitti eller ikväll!

Ha det gott så hörs vi imorgon!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Maria skriver:

    Grymt! Tänk på att sömn är otroligt viktigt för välmående och även viktminskning… Det är stresshormoner som ofta kan förstöra en hel del… Något att verkligen försöka prioritera kanske? :)

Kommentera

