Torsdagsklubben…. fast endå inte va….

Publicerat: 08/09/2011 i Uncategorized

Tjenare!

Torsdag – förr i tiden favorit dagen att gå ut på! Nu för tiden favoritdagen att mörda kroppen på gymmet på ;) ha ha…. eller så är tanken varje fall. Fick i mig mer carbs än vanligt igår på min dagstripp till Norge. Hotellfrukost, mackor hos kunden etc… sedan kännde jag att jag troligtvis var farligt nära min kcal gräns för dagen och skippade mer mat. Var redan vaken och uppumpad efter alla kolhydrater, och inte speciellt hungrig, så behövde ej mer mat.

SAS bjöd på förseningar på båda flighterna hem. Konstigt hur ett flygbolag kan bli så dåligt service mässigt. Inget gratis på flygen längre och dålig service om man ej har guldkort. KLM har flygit förbi dem med hästlängder och det känns bra att flyga från LKPG.

Hur som helst kom jag hem efter midnatt och var småsliten, så det blev sovmorgon till 6 idag – riktigt gott!

Idag skiner solen riktigt härligt i Östergötland, och man kan ju inte bli något annat än peppad. En rosa skjorta åkte på och ett par härliga seglar skor för att ”fira av” sommarn lite :) Kommer sakna den som fan här i vinter!!! Är verkligen ingen vinter människa! Dock snart bara 10 veckor kvar till 3 veckors semester! Helgens projekt är att boka de sista flygresorna inrikes.

Bokade för övrigt en resa till Amsterdam för att besöka gammla ligan i BOZ nästa helg. Så det blir toknice! Flyger ner från LKPG fredag kväll och sedan vidare ut i Europa för att jobba lite på måndag morgon. Perfekt planerat helt enkelt! Ska bli riktigt kul att träffa alla gammla kollegor och deras familjer igen.

Gårdagens mat var som sagt kolhydrats laddad, men relativt låg i kcal:

 

Bättre var det dagen innan då min gode vän Conny bjöd på excellent mat hemma på Öfvre i Stockholm!!!

 

Igår var jag ju som sagt i Norge över dagen, och när jag satt där på gflygplatsen kunde jag inte låta bli att tänka: ”Fan vad snygga skor du har Erixon!!” (Man äger ju inte bara sneakers)

Så här är de små läckerbitarna:

 

Ha en bra dag!

MVH//

Kaptenen

Kommentera

