Tillbaks i förarsätet!

Publicerat: 22/09/2011 i Uncategorized

Tjenare!

Igår efter jobbet tyckte jag att det var dags att sluta lata sig och ta tag i skiten igen. Hade inte sprungit 5km i sträck tidigare förutom en gång inomhus på löpbandet. Igår tog jag tag i det hela och stack ut i Vidingsjö spåret. Dåligt väder är ingen ursäkt så länge det inte öser ner. Under Armour på och sedan är det bara att köra! Sprang hela 5km varvet och kände faktiskt att jag hade lite mer att ge när jag var klar!

Höll ett lågt tempo och bara försökte fokusera på att hitta en puls som kunde göra att jag tog mig igenom alla 5km utan att stanna och må kass. Lugnt i uppförsbackarna och lite mer fokus på ett jämt tempo var mina mål. Det gick inte fort, men jag har varje fall klarat ett delmål, och det är riktigt positivt!

Just nu är det fokus på att öka konditionen få upp förbränningen i vilande läge och för att kunna träna mer och längre i framtiden! Riktigt skönt var det att klara det.

Jag gillar ju motiverande texter och läser en hel del om träning och kost. Dock är jag en sucker för sportfilmer och biografier. Idrott och hårt arbete motiverar mig att köra hårdare!

Jag avslutar därför med följande citat från en legendarisk basket coach (som passar ganska bra på mig just nu):

Pat Riley
”There are only two options regarding commitment; you’re either in or you’re out. There’s no such thing as life in-between.”

 

Gårdagens kost:

// Kaptenen

 

kommentarer
  1. Centaur skriver:

    geeeeez

  2. Mamma skriver:

    Faan va du är duktig jag blir impad varje gång.

    Kram mamsi

  3. Syster skriver:

    Du är så duktig! Hejaheja :)

Kommentera

