Ny vecka – Nya möjligheter!!

Publicerat: 26/09/2011 i Uncategorized

Tjenare!

Nu sparkar vi igång en ny vecka igen! Jag har skött kosten mycket efter min stökiga helg i Amsterdam och träningen likaså! Känns jättebra och kroppen kommer inte hålla emot för evigt :)

Helgen var mycket bra. Här kommer en liten genomgång….

Fredag:

Denna dag var det ju dags för mig att fylla 29. Inga konstigheter utan bara trevligt! Jobbade som vanligt och efter jobbet åkte jag till bästa frisören Hanna på Hon & Han i Mjölby.

Du hittar dem här: http://www.honochhan.se/

Väl där så fick jag en excellent klippning och tjejerna var jättesnälla och gav mig ett schampoo och ett hårvax i födelsedags present! Snacka om bra service och kundmedvetenhet!!! De har verkligen förstått hur man ska behandla sina kunder, och ge dem ett riktigt mervärde som gör att man kommer tillbaks år efter år! Jag köper iof. alla mina vax, vårdande produkter och schampoo hos dem, men jag tycker endå att det är riktigt trevligt, och en utomordentligt kul grej :) Dessutom är ju tjejerna grymma frisörer!

Efter klippningen blev det middag hos Mor och Far. Frida och hundarna var såklart också med! Riktigt gott var det, och presenterna var fina. En ny pulsklocka, nya lakan ett dussin golfbollar och en bordsgrill förgyllde min dag lite extra. När jag kom hem hann jag med en sväng hos Pecka och Michaela också innan det var sängdags!

Kosten i fredags såg ut såhär:

Helt okej dag för att vara födelsedag ;)

 

Lördag:

Vaknade tidigt som vanligt och gav mig ut på en långpromenad i solskenet. Runt 8km blev det innan frukost och det var riktigt behagligt! Man måste ta vara på den sista solen!

Klockan 12 var det uppslutning för lunch på Vesterby Golfklubb, och maten var i vanlig ordning superb! Solen sken och terassen visade sig från sin bästa sida!

Spelet var ju ingen höjdare, men det räckte för att lag Erixon/Andersson skulle slå lag Friberg/Tancred på sista hålet för vinst med 2-0. Tack grabbar för en trevlig dag!

Efter det var det lite käk hemma hos Erixon innan det blev en hyffsat tidig avslutning! Passade även på att testa en utav mina nya Whiskey sorter, och Isle of Jura’n smakade kanon!

Måste passa på att tacka Friberg för den fina presenten nedan (knivsett):

Kosten under dagen såg ut enligt nedan:

 

Söndag:

Söndagen var riktigt lugn till en början. Frukost, läsa tidningen och njuta utav solen. Runt lunch sprang jag upp på stan för att ta en sallad på HälsoFreak, och väl där träffade jag Ella och Jakob och Loppan – så de slöt upp för en tidig och trevlig lunch!

Knallade sedan upp till nybyggda Folkungahallanen och såg ett heltaggat Mjölby IBK vända underläge 7-3 mot Succee i den sista perioden. Riktigt imponerande!!!

Avslutade dagen med 5km i Vidingsjö och kyckling med grönsaker efter det! En kanonhelg närmade sig slutet och efter en tvättmaskin och lite TV så var det läggdags!

Kosten enligt nedan:

 

En sammanfattning av veckan kommer senare idag eller imorgon!

Ha det kanon!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Tancred skriver:

    Tack själv för en riktigt trevlig dag och för lånet av klubbor!
    Lyckades hitta hem också!!!

Kommentera

