TGIF!!!

Publicerat: 14/10/2011 i Uncategorized

Riiiiiiiiiiktigt skönt med Fredag efter en busy vecka!

Fortfarande en hel del kvar att ta tag i, men inget som vi ej klarar av! Eftersom det vart en sjukt stressig vecka och jag hade en hel del saker igår som var tvungna att göras så vilade vi igår igen. Kroppen känns OK, men inte mer, så tror den börjar reagera på de sänkta kolhydraterna.

Sitter här och mosar i mig frukost kvargen och försöker inte tänka på bröd och liknande. Igår körde de äppelpaj x2 på fikarasterna och idag är det fredags fika som vanligt. Men Erixon får helt enkelt bita ihop. Ni vet ju precis som jag att det finns inga genvägar!!! Om man inte lägger sig under kniven vill säga – och det har jag ju trots allt tackat nej till!!! Då får man stå sitt kast ;)

Har lite bestyr idag också, så får se om jag hinner lägga en timme på träning. Ska först ta mig igenom en bra dag på jobbet. Var här vid 06.30 cirka och har ett par goa timmar framför mig!!!

Grymt kallt imorse när jag skulle till jobbet. Var -2.5 på vissa ställen och flera bilar med frost. Dock inte min vilket var skönt!

I helgen fortsätter ”simple life” och kosten ändrar sig inte nämnvärt förutom att det kanske blir lite nötter någon kväll.

En positiv sak igår var att jag hann springa förbi Posten i Mjölby och hämta min försenade födelsedagspresent som jag beställde för ett antal veckor sedan…..

Ni kan ju kanske gissa vad det är…

2 par utav en favoritmodell av Jordans – Air Jordan V

De vita är en Limited run från Indepence day detta år i Amerikanska Flaggans färger och patent leather. Den andra är den svarta ”OG” färgen från 1990.

Designad utav oraklet Tinker Hatfield för Nike tog de inspiration från krigs flygplan i WWII. Nu har jag alltså alla retro issues av AJ-V förutom Quai 54 modellen som jag var för snål att köpa när vi var i Amsterdam i sommras och redan hade plockat upp ett par Jordan VII Bordeux. Men så är det ibland. You win some – You loose some….

En sak som också gjorde dessa skor berömda var att de var på omslaget på Sports Illustrated. Under denna tid började folk bli rånade och skjutna för sina sneakers i USA, och det var en ganska stor hysteri över detta!

Hur som helst så är det ju inte så många i våra trakter som ens vet hur svåra skorna är att få tag på, eller vad det är för skor. Så på ett sätt är det ju skönt :) ha ha!!!

Gårdagens kost var lika dan som Onsdagens, men för er som missade det så kommer den 1190,6 kcal’n här:

Så ha en fröjdig fredag – för det ska jag!!!

// Kaptenen

Kommentera

