TGIF

Publicerat: 21/10/2011 i Uncategorized

Riktigt fint med Fredag! Det gillas JÄTTEMYCKET!!!

Har en helg som är fulltecknad och det är väll både bra och dåligt. Men nästa vecka blir lite mer hektiskt än vad det var tänkt då jag måste stanna ute och resa ytterliggare en dag till, och ta mig från Österrike till Berlin för ett möte. Det ska nog gå bra dock :)

Annars planerar jag att ha en verkligen lugn helg nästa vecka och bara ha det bra! Ta hand om själen lite! Händer ju lite roliga saker mest hela tiden nu, så bara att köra vidare och njuta!

Försöker tänka efter hur man ska hinna allt man tycker man ska ta sig för, och det är inte lätt när man har varit på resande fot mycket och dessutom snart har semester i 3 veckor. Bara att köra på helt enkelt!

Kollade in på lite olika bonus system under gårdagen för att stämma av vart jag ligger till. Flygmässigt hade jag avverkat över 40 flighter bara med Sky Team iår (KLM, Delta, Air France). Dessutom har jag ju flugit lite ryan air privat och ett par gånger med Star Alliance i tjänsten. Lägg till ytterliggare 5 flighter denna veckan och 9 under semestern så förstår ni att man börjar kunna det där med Airport Security, flygplatser och lounger världen över. Hotell programmen ser liknande ut och även om jag byter ofta så har jag sedan påsk försökt hålla mig till Best Western. Tycker att de finns överallt och har rena och bra rum. Hyffsat bonus system också där de bjuder på mat osv. när man kommer lite högre upp i antal nätter –  Helt klart OK. 

Det är ju de små sakerna som gör det OK att flyga. Gratis mat, sköna lounger och förtur i olika köer och incheckningar kanske inte spelar så stor roll om du flyger 2 ggr per år. Men gör man det väldigt ofta så är det nödvändigt i princip för att man ska orka! De små sakerna förgyller tillvaron!

Lägg till en Ipad, ett par bra lurar och en soft och bekväm outfit så klarar man sig långt! Jag njuter faktiskt ofta av att resa pga. att det varje fall är mindre stressigt än på kontoret ofta!

För att ge er som tycker att det låter ”glassigt” att resa hela tiden tänker jag ge en liten inblick över hur en resa kan se ut:

Söndag:

Jobbveckan startar med Taxi till flygplatsen 16.00 för mötet på Måndag är tidigt och jag har 40 mil upp i Alperna att köra så jag hinner ej flyga ut Måndag.

Flyger Linköping – Amsterdam – Munchen – Framme klockan 22.15 och knallar över på Air port hotellet för att sova.

Måndag:

På med kostymen – Här ska det tjänas deg!

Avfärd på morgonen med hyrbil från Munchen till Zell am See i Österrike. Det är 35-40 mil i backigt landskap och med mycket trafik. Dock ganska lugnt så länge man har en vettig hyrbil.

Möte runt lunch och sedan avfärd 20 mil Sydöst för att ta in på nästa Hotell. Beta av mailen, ringa lite samtal, skriva rapporter, träna, äta och sedan sova.

Tisdag:

På med kostymen – Här ska det tjänas deg!

Möte klockan 10.00 i Österrike och sedan avfärd 30 mil mot södra Tyskland för ytterliggare ett möte klockan 15.00

Köra 15 mil till Flygplatsen i Munchen och lämna tillbaks bilen och knalla över till flygplatshotellet igen. Beta av mailen, ringa lite samtal, skriva rapporter, träna, äta och sedan sova.

Onsdag:

Uppstigning 04.30

På med kostymen – Här ska det tjänas deg!

Flyg 06.15 –  Munchen – Berlin

Hämta ut en ny hyrbil och vänta på att en kollega anländer från Stockholm. Köra 10 mil till kunden.

10.00 Möte och inspektion utav reklamation samt inventering och förhandlingar tar resten utav dagen.

Köra tillbaks in till Berlin 10 mil och checka in på ett Hotell till. Här skjuter man kanske på jobbet lite och checkar mailen lite snabbt. tar en sväng på stan i Berlin och njuter av att ha lite sällskap för en gångs skull. Äter något gott och sedan i säng.

Torsdag:

Upp vid 7 hugget (grym sovmorgon) och käka frukost, beta av mailen, ringa lite samtal.

Köra från stan till flygplatsen och lämna in bilen, betala för allt och checka in.

11.50 flyger vi Berlin – Amsterdam – Linköping och landar 16.25

Tar en taxi hem och gör sig redo för Fredagen på kontoret =)

Personligen så gillar jag detta livet, men jag vet fler som aldrig skulle klara att jobba såhär. Det blir ju lite stressigt och konstigt att hela tiden flänga runt, men det passar mig ganska bra. Jag tycker det roligaste är att träffa kunderna och skapa relationer. Man ska dock ha klart för sig att man har tur om man ser något annat än Motorväg, mötesrum, hotell och flygplatser på de flesta resor. Får man en kväll i Berlin som denna resan så ska man skatta sig väldigt glad :)

Kosten är dock svårare att hålla när man är ute och reser och det är det mest negativa för mig just nu. Träningen kan man hålla låg ett par dagar, men kosten måste ju alltid skötas!

På tal om kost så kommer gårdagen nedan… Blev lite mer kcal än beräknat pga 2 restaurang besök. Men så är det ibland när man har lunch med kunder och dåligt med tid på kvällen!

Vill även passa på att önska er alla en riktigt trevlig helg!!!

// KAPTENEN

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Kan fortfarande inte se vad som inte skulle vara ”glassigt” med ditt upplägg. Tänk på att G körde 100 mil på tre dagar en gång och gnällde över det på facebook. Iofs kan jag tänka mig att det blir lite stressigt när du sitter på planen och inte kan kommentera eller ”gilla” på facebook och på så sätt befästa din position som topp 10 i världen bland de mest aktiva fb-användarna.

    Även i dem skarpa svängarna i alperna kan jag tänka mig att du motvilligt måste hålla ögonen på vägen istället för telefonen vilket måste kännas grymt tungt.

    Så ja, du kanske inte har det så glassigt vid närmare eftertanke. ;)

    Fortsätt kör hårt hur som helst och bjud på en mäktig invägning i helgen – starkt att du klarar av den delen trots att du hävdar att du har ett pressat schema i övrigt! :)

    Syns ikväll kompis.

Kommentera

