Invägning 4 – fas 3… Slitage, trötthet och motivation…

Publicerat: 30/10/2011 i Uncategorized

Tjenare!

Har haft en bra vecka där jag hållt mig lågt på kcal trots att jag ätit mycket mer kolhydrater och fett än vanligt. Det innebär att det blir mindre träning och att jag har varit mindre aktiv. Kosten är ju det lättaste att hålla! Om man inte tränar och blir hungrig hela tiden så är det faktiskt inte några större problem att ligga på 1200 kcal i frågan om att bli hungrig. Bara skallen som ej hänger med alltid.

Har man dock som mig ett mål med att bli någorlunda vältränad så är det ju inget alternativ! Då behövs träning och även om det bara blivit 2 pass denna vecka hitills + ett antal promenader under min resa, så känns det att kroppen är fräschare. Idag har jag sjuk träningsvärk i magen dock efter ett bra pass mage och bål i förrgår!

Nog om mina tankar osv angående träningen. En kort avstämmning behövs dock ibland. Finns ju som alltid så många olika vägar mot framgången!

Till dagens resultat:

Mål fas 3 (6 veckor): Max 121 kg

Startvikt – fas 3: 126.6

Invägning 1 – fas 3: 126.9

Invägning 2 – fas 3: 124.8

Invägning 3 – fas 3: 123.7

Invägning 4 – fas 3: 122.7

Viktnedgång under veckan: -1,0 kg

Totalt fas 3: – 3.9kg

 Helt klart nöjd med resultatet även om mycket alltid vill ha mer! Det är en tuff fas just nu, där vi precis har passerat ett halvår på vår resa.

En sak att ha i baktanke varje gång man läser bloggen är ju min vikt idag i förhållande till min högsta vikt 2006.

Vikt Våren 2006: 196+ kg

Vikt idag: 122.7 kg

Total viktnedgång: 73.3 kg

Jag var just då, 2006 inne i en dödligt farlig spiral, och det var bara en fråga innan jag skulle dra på mig olika sjukdommar och få lida för mitt ätande resten utav livet.

Idag är jag 100% frisk i princip. Alla mina blodvärden är perfekta, lika så kolestrol och blodtryck. Nu jobbar jag endast mot de mål som jag själv sätter upp och för att kunna göra allt det jag tycker är roligt i livet :)

Jag gillar inte att titta bakåt vad det än gäller, men det är viktigt att folk förstår resan som jag har tagit! Det kan vara en nyckel för att inspirera andra till att göra förändringar i sitt liv, vad det än gäller!

Mina lång och kortsiktiga mål är högt ställda, men det viktigaste för mig för tillfället är att ta en dag i taget, njuta utav alla mina vänner och min familj, och fortsätta min resa mot en sund och aktiv livsstil!

Idag har Erixon dock laddningsdag och kommer njuta utav diverse godsaker innan han ger sig in på en ny vecka med mindre resor och mer träning!

Ha en kanon Söndag och njut utav sista dagen på helgen!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Gött är det! – ytterligare en vecka som världsetta på rankingen.

    Det är riktigt j*vla starkt att du gnuggar till dig de där 1-2 kilona vecka in och vecka ut – sån enorm karaktär.

    Nu ger du mig en sån där bra start på söndagen igen, älskar’t!

    Verkligen grattis Johan.

  2. Noppechkin skriver:

    Snyggt kompis! Imponerad av att du orkar hålla upp disciplinen varje vecka trots alla frestelser, tänker främst på G’s mos igår. Ser fram emot bilden på dagens lite finare måltid, den är du verkligen värd!

  3. Maria skriver:

    Fantastiskt!
    Snart börjar vi träna ihop, det ser jag fram emot!
    Grattis, du är så väl värd det!

  4. syster skriver:

    Härligt brorsan!!! Med spänning läser jag om sön invägning & är alltid lika spänd till jag läser resultatet!!! Jag är verkligen glad för din skull! Grattis till resultatet :) kram

  5. Tina skriver:

    Du fortsätter att imponera Johan! Du är så jävla GRYM!!!!!!!!!!!! <3

  6. Mr X skriver:

    Grattis igen, ja det är bäst att du går ner lite nu, innan vi tar svängen till Florida och alla frestelser
    Pappa

  7. Mamma skriver:

    Jag har ju redan grattat tillviktnedgången via tel. Men jag blir så glad för din skull varje gång jag läser bloggen och ser dina fina resultst vecka efter vecka. Du är helt klart grym. Bamse kram från mamma

Kommentera

