Lördagsgodis

Publicerat: 05/11/2011 i Uncategorized

Njaaaaaa…..

Något Lördagsgodis blir det nog inte va. Unnade mig själv bröd till frukost idag, men det får man ju sota för hela dagen så att säga. 2 frallor blir ju halva dagens kalorier minst och det är ju inte så skoj, men eftersom jag hade min ”höjar” dag igår istället för Söndag så får vi väll se vad som händer med vikten imorgon. Träningen och koster har ju skötts exemplariskt i övrigt i veckan, så det bör vara positivt. I vilket fall som helst så mår kroppen helt okej, även om skallen har mycket att tänka på!

Man kan ju lugnt säga att den tuffaste påfrestningen är psykiskt, och det är ju där som det svåra ligger! En anann sak som ibland är jäkligt tröttsamt är att väga och mäta allt man äter och att laga till det. Jag har lagat mat nästan varenda dag de senaste månaderna medans jag förut om åren åt ute väldigt mycket. Jag gillar att laga mat, men är roligare om man kan laga till flera personer än sig själv!

Skallen börjar bli lite sliten, och det har varit en påfrestande vecka mentalt. Man är inte alltid 5.0 inombords och då är det ju inte så lätt att träna och få ut det bästa ur sig heller. Det är en svår balansgång och något som man inte alltid kan råda över. Det gäller att man är på topp mentalt för att klara av att pressa kroppen mot sin yttersta gräns hela tiden. 1200 kcal om dagen och över 5 träningspass i veckan är ingen lek. Jag har nu kört i mer än 6 månader, med minst 6 månader kvar för att komma i något så när form. Man har ”up and downs”!

Jag sitter nu här på Lördag morgon rastlös och uttråkad redan klockan 9.40…. och då har jag endå varit uppe sedan 6 som vanligt :)

Har hunnit med att tvätta en maskin, varit och handlat och käkat frukost. Har ganska ont i benhinnorna och de är något svullna, så får se hur hårt vi kan köra på dagens pass, men det blir nog bra!

I övrigt ska jag ju imorgon köra till Oslo för att jobba där på Måndag, så det blir en något avkortad helg även denna vecka. Det gör mig dock inte så mycket eftersom att köra bil är mycket avslappnande för mig =)

Gårdagens frikostiga måltider nedan:

Ha en bra dag nu så hörs vi efter invägningen imorgon

// Kaptenen

Kommentera

