Invägning 5 – fas 3

Publicerat: 06/11/2011 i Uncategorized

Tjenare!

Blir ett kort inlägg då jag ska åka till Oslo nu.

Invägningen idag:

Mål fas 3 (6 veckor): Max 121 kg

Startvikt – fas 3: 126.6

Invägning 1 – fas 3: 126.9

Invägning 2 – fas 3: 124.8

Invägning 3 – fas 3: 123.7

Invägning 4 – fas 3: 122.7

Invägning 5 – fas 3: 122.3

Viktnedgång under veckan: -0.4 kg

Totalt fas 3: – 4.3kg

 

Jag misstänker att det är det högre kolhydratintaget än vanligt som fyllt mig med vätska. Blir dock svårt att dra ner på det då jag ska ut och resa även denna veckan, och sista invägningen är på Fredag. Kommer bli svårt att tappa 1.3 kg, men man får göra sitt bästa :)

Har inte slarvat i veckan utan istället flyttar min laddningsdag från Söndag till Fredag. Det innebär ju att jag är något tyngre idag än vanligt, men så kan det va!

Nu ska jag käka lite och få med mig lite matsäck och sedan bär det av mot Norge och Oslo där kvällen spenderas. Det tar ju ett tag att köra upp, men jag gillar känslan av att köra då det är avslappnande.

Ha en bra Söndag så hörs vi!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mr X skriver:

    Hej Hej,
    Skönt att höra Du kom fram ordentligt igår..Detvar ändå en mycklet bra invägning..Vi ses på lördag 04.50 sharp.

  2. Martini skriver:

    Bra invägning Johan. Bara att acceptera att det inte går att tappa 2 kg varje vecka. 1,3 kg blir tufft nu sista veckan men det finns en liten chans och om inte annat så är det ju grymt att du ens är nära att uppnå dina tufft uppsatta mål. Bara köra vidare.

    En annan bra grej med det här är att du alltid verkar ha en känsla över hur veckan gått innan du ställer dig på vågen och den kunskapen om sin kropp kommer nog vara nyttig i framtiden – att själv kunna känna när man gör det bra kontra mindre bra, istället för att bara låta vågen tala om det för sig.

    I ett framtida läge när du nått din målvikt och din utmaning ”bara” består i att hålla vikten och invägningsmomentet inte blir lika viktigt är det en bra egenskap att känna sin kropp så bra som du gör nu och veta hur den reagerar och tar hand om det du stoppar i dig.

    Grattis igen i alla fall till en lyckad vecka. Du är grym.

    …och snart har du semester…din jävel. ;)

    • Maria F skriver:

      Vilken bra synpunkt: ”En annan bra grej med det här är att du alltid verkar ha en känsla över hur veckan gått innan du ställer dig på vågen och den kunskapen om sin kropp kommer nog vara nyttig i framtiden – att själv kunna känna när man gör det bra kontra mindre bra, istället för att bara låta vågen tala om det för sig.”

Kommentera

