The KING is back!!!!

Publicerat: 05/12/2011 i Uncategorized

Javisst!!!!

Nu är Erixon tillbaks efter en skön och behaglig 3-veckors semester i diverse olika delstater i USA.

Jag har gjort mycket olika saker under min semster som började med 10 dagar i soliga Florida. Min far och jag spelade mycket golf, shoppade mycket och åt och drack gott. Med andra ord en mycket trevlig start på semester och nödvändigt för att klara av en annars mycket stressig tillvaro.

Vad det gäller shoppingen så är exakt mängd ganska osäker för tillfälligt då mitt baggage är på vift någon stans i världen. Men det ryktas bl. om cirka 20 par skor, 5 jackor, 4 klockor, ett antal överdelar och underdelar osv. Ni fattar läget mao. om mitt bagage inte skulle dyka upp! Fick ju med mig en del via handbaggaget osv, men vill inte ens tänka på kapitalförlusten om grejerna ej dyker upp!!! Så nu pratar vi ej mer om det :)

Semestern fortsatte i Minnesota och där blev det mycket träning, god mat och umgänge med mina goda vänner. Ett par besök på gammla universitetet för diskussioner med gammla professorer och handläggare var också väldigt välkommet och det var trevligt att se de förändringar som gjorts på campus. Jag hann även med att kolla lite sport live och spela lite basket. Höjdpunkten var dock thanksgiving och allt som hör till. Firade hos goda vänner med familj, och det var 4e gången i ordningen som vi sammanstrålade på samma ställe med samma gäster. En riktig toppenhelg som inte kan få annat betyg än: A+

Kosten har gått helt okej. Inte druckit speciellt mycket alkohol eller sammantaget, och jag har tränat hårt under hela min vistelse. Dock tycker jag kroppen känns lite svullen, och det får vi nog räkna med. Men jag mår bra, och jag vet att nu när jag tagit tag i det igen så är vi på rätt spår. Känns bra att jag börjar känna att saker och ting faller på plats.

Har haft ganska tur med resan över lag. Mycket fria uppgraderingar, trevliga lounger och bra personal har gjort det hyffsat smärtfritt trots en misslyckad hemresa med inställda plan, förseningar och bortappat baggage. Så nu är jag sjukt laddad på att köra stenhårt ett tag och sedan även ganska så laddad för veckan i Sälen över nyår. Kommer bli fint!

Blir ju även sambo ett tag med fröjdiga Noppechkin under december, och med honom har man ju sällan tråkigt :)

Har haft telefonen av stora delar av resan, och det var första gången på 15+ år som den varit avstängd så pass länge. Har kollat mailen sporadiskt och endast satt mig in i de viktigaste jobbärenden. Riktigt fint, och det innebär också att jag är mer motiverad än länge och peppad på att avsluta året fint.

Hoppas att ni läsare klarat er fint under dessa veckor.

Jag är sjukt laddad och hoppas ni också är det!!!!

NKV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Skönt att ha dig hemma igen. Kul att du har haft en så lyckad semester och att du nu är utvilad och peppad för nya uppdrag. Hoppas du tyckte att det var fint och välkomnande när du kom hem till din lilla boning. Kram mamsi

  2. Mr X skriver:

    Välkommen hem och glöm nu inte att träna lite golf inför nästa säsong, så du slipper att få så mycket däng ju….

  3. Martini skriver:

    Jag är också sjukt peppad på att du ska köra hårt ett tag igen! :) Egentligen borde jag hålla i fyspassen i fjällen – jag tänker ett upplägg där du får köra som Rocky… du vet, dra timmerstockar och sånt. Så kan vi ha en bandspelare bredvid som spelar ledmotivet på repeat för extra motivation.

    Välkommen hem hur som helst.

Kommentera

