Monday fun day!

Publicerat: 12/12/2011 i Uncategorized

Tjenare!

Gött med Måndag! Har faktiskt inget emot Måndagar generellt. Gillar mitt jobb och att jobba, men jag var lite orolig igår, efter att ha somnat klockan 05.40 i Fredags natt och 06.30 i Lördags natt, att jag skulle ha problem med att somna i vettig tid. Dock ingen fara och Erixon’s ögon var slutna innan klockan 24. Riktigt fröjdigt med 5+ bra timmar sömn, vakna och se slutet på en bra NFL match, och nu är jag laddad för en bra dag!

Kvällen ska spenderas med träning och matlagning ungefär som vanligt.

Har ju inte snackat något om helgen heller juh, så tänkte jag drar lite kort:

I Fredags var jag hos Maria och kollade idol, käkade kinamat och drack ett glas vin. Var inte mer avancerat än så, men det räckte för att hon skulle slockna i soffan under nyheterna ;)

I lördags på dagen blev det lite shopping, en långlunch med Elenor, Jakob & lilla Loppan. Efter följde United och lite slappande i soffan. På kvällen kom Adell och Agnebrink på besök, och det blev en lugn och trevlig kväll. Kyckling, wokat, fullkornsris och en öl som krona på verket. Den smakade himmelskt, men det fick liksom räcka med en. Avslutade kvällen (läs natten) med att se Heisman Trophhy awards presentation och ett par basketmatcher från NCAA i USA.

Söndagen spenderades med att laga mat, besöka Pecka och Vera, Se G slaska upp årets slagga i klyk mot fjädern och sedan storhandling samt NFL Sunday. En gemytlig dag utan något att klaga på!

Med andra ord blev det en träningsfri och mycket lugn helg. Jag behöver vila känner jag efter en slitsam höst, men den här veckan blir det 5 träningspass enligt schemat, och mycket strikt kost. Det ska bli skönt, och jag lovar att jag kommer ge 100 procent på varje pass!

Har bestämt mig för att höja max antalet kalorier under en dag till 1500 och även släppa upp kolhydraterna lite fram till Jul. Det är helt enkelt för att se hur kroppen reagerar.

Tror att det kan finnas en del välmående där, och att jag kanske kan få bättre resultat. Kommer jag upp i 1500 kcal om dagen i snitt så gör jag, annars är det OK endå så länge jag mår bra och känner att utvecklingen gåt åt rätt håll. Efter jul får vi ta en utvärdering, och efter Sälen vecka 1 så kommer det bli sjukt strikt igen med nytt upplägg.

Förra veckan var en okej omställningsvecka från friare kost till mitt strikta schema, och det känndes jättebra i kroppen. Nu striktat vi upp lite, men lägger max kcal på 1500 med energifördelning på 50% protein, 30% Kolhydrat och 20% fett, så får vi se hur det känns.

Förra veckans summering nedan:

 

Ha en trevlig start på veckan!

// Kaptenen

Kommentera

