Fas 4 – Skrämmande siffror, och hur kroppen fungerar!

Publicerat: 08/01/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Det är skrämmande när man vet hur kroppen fungerar.

Har haft ett par veckor där jag ätit för mycket, druckit alkohol och i stort sätt fallit tillbaka i mitt gamla liv.

Jul var det mycket god mat, så även mellandagarna och veckan i sälen. Dock har jag limiterat vissa saker, men i övrigt var det även mycket för att testa vad det skulle göra med kroppen. Hur känslig är jag helt enkelt?

Trodde i Fredags när jag tänkte på det att jag troligtvis hade gått upp 1o kilo över jul Nu var var inte riktigt så mycket, men 9kg slutade notan på, och det känns ju naturligtvis inte speciellt kul, men det är viktigt för mig att också se det, så att jag förstår att jag ej kan falla tillbaks i min gamla livsstil. Nu är ju konsekvenserna 100% bekräftade och framlagda!

Har ju naturligtvis inga tvivel på att jag kommer nå mitt mål. Jag vet att jag kommer klara det, jag har både viljan och kunskapen.

Den här fasen är som de andra, 10 veckor, och skulle ha börjats imorgon med extra träning. Nu spelade jag innebandycup i Fredags och trampade snett, så får vänta tills foten är hel för att det ska bli någon träning. Kosten kommer läggas strikt på de tidigare 1200kcal för att det är det jag trivs med mest. Mindre om jag inte tränar, lite mer om jag tränar extra hårt.

Kolhydrater kommer minimeras igen eftersom resultat uteblev när jag ökade dosen. Kände ingen skillnad direkt på 2 veckor träning.

Fakta fas 4:

Startvikt: 132kg!! (Inte nöjd)

Längd: 10 veckor

Mål: -15kg (117kg)

Långsiktigt mål är att tappa 22kg innan Påsk och således vara under 110kg då.

Stort fokus på konditionsträningen, men nu kommer det även bli cirka 3 pass styrka i veckan för att hitta variation.

Det är 4 månader dit. Men större mirakel har hänt tidigare :) Med rätt träning, stöd och kunskap kommer man en lång väg!

God fortsättning alla läsare!

NKV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Anders Jacobsson skriver:

    När du i början gick ner på 1 200 kcal fick du inte besvär med koncentrationen, minnet etc, d v s samma besvär som drabbar en när blodsockerhalten sjunker mot fyra eller lägre?

    Hilsen
    Jacob

    • Johan Erixon skriver:

      Jag har inga direkta sådana problem faktiskt. 1-3 dagar kan vara lite småtungt, men sedan mår jag fint. Försöker dock koppla bort, och inte ens tänka på att jag gör eller äter något annorlunda.
      Det svåraste är att orka träna och att hitta variation i nyttiga maträtter.

  2. Syster skriver:

    De va ett par kg upp men som sagt de va du medveten om!! Gr dig en stor spark i baken för nya tag!! Du kommer lyckas :) kram

  3. Maria Finnved skriver:

    Är imponerad av styrkan att ändå se sanningen i vitögat genom att ställa sig på vågen (Istället för att som jag hellre; slänga ut vågen genom fönstret när man vet vad den kommer att visa) och dessutom återigen gå ut med siffrorna här. Bara det är ju ett stort stort steg framåt igen :) Som du säger säkert viktigt också för att se hur kroppen reagerar på det du gör. Du får ju verkligen kvitto på att allt ditt slit fungerar! Kör hårt :)

    • Johan Erixon skriver:

      Ja alltså dey är ju ett par kg vätska framförallt, och sedan är det ju mer mat än vanligt i tarmen, dessa två saker går ju fort att ta bort, men jag har känt att det riktiga välmåendet ej har infunnit sig, så dags att hitta dit igen :)
      Men jag visste att det skulle ske, så nu får man göra om och göra rätt ;)

  4. Martini skriver:

    Precis som Maria skriver; strongt gjort att ställa sig på vågen när man vet att det kanske inte kommer vara en angenäm läsning då siffrorna dyker upp – än mer strongt att sedan skriva om det.

    Nu är det bara köra – jag tvivlar inte en sekund på att du kommer klara av det här.

    Dessutom tror jag du är en lyckligare Johan under tiden du gör det här än tiden då du har ”fria” veckor att äta vad och hur mycket du vill.

    Hur som helst är jag redo för tio veckor – nu kör vi! :)

    Vad gäller foten…det är bara att tejpa! ;)

    • Johan Erixon skriver:

      Äsch, inte så jobbigt. Jag har ju trots allt bestämt mig, så att ställa sig på vågen är ju ett måste :)
      Som du säger är det bara att köra på och jag mår helt klart bättre. Lite slarv då och då är bättre än när man komprimerar det såhär.
      Tippar på en rivstart om vi säger så!
      NKV!

  5. Mr X skriver:

    Lycka till från ett troget fan

  6. Tina skriver:

    Vad gör 9 kg, det var nog som sagt bara bra för dig att testa kroppen. Och med den inställningen du har kommer dom där 9 vara borta på ett kick. Kan man få en signerat idolposter på dig när du nåt ditt mål. Jag lovar att ha den på väggen då :-)! Du är ju grym!
    Kram

Kommentera

