Nytt år, ny skit och lite ransakning :)

Publicerat: 09/01/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Gårdagens post var ju mer en sammanfattning utav mitt hetsätande under julen och resultatet av det =)

Nu tänkte jag faktiskt summera 2011 lite i några punkter, och sedan blicka lite mot 2012, även om jag ej gillar att spå framtiden så mycket!

2011:

  • Sjuk mestadels utav vintern och våren men vägrade stanna hemma. Resultat var stress, ökad vikt och slitage.
  • Semester har jag unnat mig lite mer än vanligt. Hört att det ska vara bra för själen….
  • Spenderade dryga 5 veckor i USA vid två olika tillfällen, 8 dagar på soliga Ibiza med G, Långhelg i England där Mattias besöktes, Lånhelg i Amsterdam med innebandyturnerning, besökte vännnera i Bergen op Zoom,  5 dagar i Lofta med bästa boysen, en vecka i Sälen med bästa boysen igen.
  • Spenderat tid på runt 70 olika flighter världen över.
  • Några städer jag besökt/jobbat i under året: New York, LA, San Fransisco, Orlando, Tampa, Miami, Atlanta, Minneapolis, Oakland, Sacramento, San Jose’, Dusseldorf, Prag, Berlin, Frankfurt, Bryssel, Wien, Geneve, London, Brighton, Southampton, Bucharest, Amsterdam, Paris m.m
  • Antal köpta skor: För många för att räkna i vanlig ordning
  • Tagit tag i livet och försökt ändra min livsstil. Lyckats till stor del, och tycker att jag gjort det helt OK, med mycket kvar att uppnå såklart!
  • Lyckats bra på jobbet trots en tuff marknad och världsekomomi som stör rådande handel med råvaror.
  • Spenderat mer tid med min kära familj!
  • Njutit när 3 olika par i min närmsta bekantskapskrets gift sig! – All lycka i framtiden mina kära vänner!
  • Haft den stora äran att vara toastmaster, tillsammans med Sofia, på min goda vänner Jakob Furland och Elenor Stavins (Nu mera Elenor Furland) bröllop – Det kommer jag aldrig att glömma! Tack!
  • Tappade någonstans på vägen 45 kilo och minskade de vesäntliga måtten ganska rejält :)
  • Tackade under denna vevan nej till en Gastric Bypass operation med motivationen: ” Jag vill leva mitt liv som jag själv vill och utan begränsningar. Jag ska klara det på egen hand”
  • Haft sambo ett par veckor i slutet utav året, och haft mycket roligt. Noppechkin – Du är alltid välkommen att flytta tillbaks oavsett tid och plats!! =)
  • Börjat springa, och som mest tagit mig igenom 7km.
  • Spelat horribel golf, frågan är om man ska börja träna, lägga ner, eller fortsätta vara kass!?!?!
  • Årets bästa prylar: Full HD projektorn slår Ipaden i en tuff kamp!
  • Startat den här bloggen som har hjälpt mig något oerhört med att förändra min vardag och ha en sundare inställning till mat, träning och allt som det innebär att hitta en form utav balans i livet.

Det finns säkert massa saker som jag har glömt, och flera saker som jag värderar med året mer än ovanstående, men det var det jag kunde komma på i skrivande stund.

Hade bara ett nyårslöfte 2011 och det var att unna mig flera resor och semestrar. Satte målet till 8 stycken och hade om du räknar ovan 7 vettigare resor privat + dagarna i stugan. Mycket trevligt kan jag tycka!

 

Saker som jag hoppas åstakomma under 2012:

  • Jag vill resa ännu mer. Skulle gärna ligga kring 10 veckor utomlands iår om möjligt. Det finns viss potential inom detta ämne, men mer än så vill jag ej säga :)
  • Jag ska klara av att springa min första mil och 2 mil så länge jag får hålla mig skadefri.
  • Jag ska toppa formen yttlerliggare och ta mig mot mitt långsiktiga mål att ligga stadigt runt 100kg (+-10kg) under en längre period.
  • Dra ner på skorna är en viktig punkt. Dyrare och färre kan det eventuellt bli. Men på grund av en förhoppningsvis ökad resekvot samt lite övriga intressen så kan det vara bra att dra ner på kostnaderna någonstans. Om inte annat kan man ju köpa ett trevligt urverk eller likande för pengar ;). Har säkert lagt en bra bit över 30k på skor iår, vilket ger mig ett par bra veckor utomlands om jag snålar lite!  Jag vet ett par släpp som jag ej kommer kunna hålla mig borta från, men i övrigt har jag lovat mig själv att dra ner på min största hobby.
  • Jag ska nog unna mig en bättre 30års skiva.
  • Förresten var jag nog fan inte klar med det där att dra ner på shoppingen. Kollat igenom garderoberna lite och inser att jag inte saknar något direkt. Impulsade 3 skjortor i helgen och det finns fan ingen anledning till att köpa något nytt om inget akut händer. Ingen mer shopping förän målvikten är nådd! 65+ pike’ tröjor 40+ skjortor m.m talar sitt dyliga språk. Vi taggar ner och startar om senare. Blir peppande och motiverande att ha en fet budget att gå loss med då också!

I övrigt är det samma sak som för 2011: Ta vara på dagarna, njut och umgås bara med de som du tycker bäst om. Se till att ha så roligt som möjligt hela tiden!

Jag vill tacka min familj, mina vänner och läsare för ett gott 2011 och nu kör vi på under 2012.

MVH,

Nils Johan Herman Erixon

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Tyvärr är jag, Chexxet, G, Noppe mfl i London när du fyller men vi kanske kan ta en Gusto-fika helgen innan/efter istället! ;)

    Skön sammanfattning av ett riktigt bra 2011. Och fina utsikter för ett ännu bättre 2012. Tror det här blir ”Johans år” och jag älskar´t!

    • Johan Erixon skriver:

      Ja men det har ni ju redan deklarerat sedan tidigare, så jag hade ju redan plockat er från listan ;)
      2011 var riktigt bra, men 2012 ska bli EPIC!

  2. Mr X skriver:

    Det får väl bli fest på ranchen då kanske………

Kommentera

