Tisdag

Publicerat: 10/01/2012 i Uncategorized

Tisdagar suger mest utav alla dagar i veckan och nämner jag ju varje Tisdag :)

Gårdagen var det mycket jobb. Kom till kontoret vid 6 på morgonen och åkte 16.45 mot LKPG igen. Blir långa dagar, men det finns mycket att göra så det är bara att köra på!

Försöker gå upp vid 04.00 nu på mornarna för att vänja kroppen så att det inte blir några problem att träna på morgonen sedan när det blir ökad dos. Gillar dessutom att jobba undan lite på kontoret innan alla andra kommer. Är ingen person som hittar på en massa saker mitt i veckan oftast, så det funkar prima för mig. Sängen runt 22 och upp vid 04.

Foten börjar redan bli mycket bättre och är bara öm om man vrider den lite i sidled och om man suttit still länge. Tror det kan bli lite lätt träning i slutet av veckan.

Det är omöjligt att klara mina mål utan tuff träning, men samtidigt är det alltid en balansgång för att få i sig tillräckligt med kcal och vätska för att klara det vardagliga livet. Blir lite mer gym nu är ju tanken, och det är för att kroppen inte ska glömma att det finns muskler :) Blir ju knappast starkare långsiktigt på kcal underskott, men bra att få in rutinen och påminna musklerna om att de behövs!

Kroppen är inte van vid såhär strikt kosthållning efter ett par veckor då den badat i kolhydrater och fett, så igår var jag lite segare än vanligt, men inget som jag störs av direkt då jag vet att det går bort snart! Blir att köra lite drinkar på dagarna för att slippa laga så mycket mat som jag normalt gör. Får i mig samma näringsämnen, men vänjer samtidigt kroppen vid mindre mat direkt. Det funkar bra för mig, men säkert inte för alla! Alltid bäst att testa sig fram och konsultera någon som kan ämnet.

Klockan är nu 06.30 och jag ska ta min andra kopp kaffe på kontoret och fortsätta plöja mig igenom mailboxen!

Ha en toppendag!

Gårdagens kost nedan:

 

 

Kommentera

