Ny vecka – nya möjligheter!

Publicerat: 23/01/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Igår hade jag min fridag, och gick loss ganska rejält på maten. Framförallt har jag utvecklat denna svaghet för naturgodis och nötter, och det är inte alls bra. Springer iväg så satlöst med kcal.

Så mitt mål för veckan är att undvika dem helt, även den dagen där jag har min fridag. Dåliga ovanor är till för att bekämpas! Dessutom blir det alldeles för mycket när jag unnar mig. Alltså en sak att lära sig från. Inga problem dock, men alltid skönt att ha allt svart på vitt i matdagboken så att man kan kolla tillbaks och se vad man har stoppat i sig!

Annars har jag ingen större plan för veckan förutom jobb, träna och fortsätta slita på! :)

Gårdagen var jag först i Mjölby och kollade innebandy. Tyvärr torskade Mjölby. Sedan var det sport för hela slanten. Tog mig även till gymmet för ett mördarpass på 30 min på crosstrainern. Länge sedan jag svettades ut så mycket! Riktigt skönt!

Såg mycket NFL inatt, så det blev inte speciellt mycket sömn alls. Men tar man beslutet så får man leva med det! Idag blir det jobb och sedan promenad.

Helgen blir det ju att hjälpa familjen att flytta, så det finns att göra!

Hoppas allt flyter på bra för er med, och att veckan blir kanon! Nu gör vi det här!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Du är så jäkla duktig och målmedveten och jag är så stolt över dig. Att det går sakta neråt och fort uppåt det har vi ju erfarenhet av sedan tidigare. Men nu är det ny vecka och nya utmaningar och dom vet jag att du klarar. Kör hårt
    Kramar från mamma

    • Johan Erixon skriver:

      Ha ha… Nja det är ju bara att analysera, läsa in och göra en plan! Sedan är det bara karaktär och envishet, och det har man ju olika bra i perioder :) blir en bra vecka det här!

  2. Maria F skriver:

    Du är duktig som kämpar på, det är inte lätt att vända från ”semester” till goda rutiner, I know… Låter väl vettigt att lära sig att välja bort naturgodis etc, samtidigt som man bör ha i åtanke att just förbud kan göra en ”fel i huvudet” och ge motsatt effekt… vad har du för tankar när du har ”kommit i mål”? Att försöka få till de rutinerna redan nu kanske kan vara nåt? Dock är du ju grym som fått de resultat som du redan fått, så du vet ju hur just du fungerar :) Kör hårt!

Kommentera

