TGIF!!!

Publicerat: 10/02/2012 i Uncategorized

Sjukt skönt med Fredag,

Men ännu skönare att jag har kommit igång igen och hittat motivationen!

Det kan vara något litet och det är inget race till mållinjen utan det handlar om att må så bra som möjligt medans vi kämpar på med träning och cardio.

Käkat bra några dagar, runt 200 gram protein, 80-100 gram kolhydrater och 20-30 gram fett. Där någonstans vill jag ligga på en bra träningsdag, lite lägre på kolhydraterna om jag ej tränar eller inte kör sådär riktigt hårt :)

Känns som att kroppen är pigg de senaste dagarna, och även om  den är lite stel på mornarna så är det bra ork och tryck i den trots allt. Det kommer ju dessutom bättre och bättre ju mer man får upp flåset igen. Blir att gå med i Campushallen i Linköping också där de spelar basket 4 dagar i veckan där alla kan vara med som är medlemmar. Då kommer jag få springa av mig och få upp flåset lite igen! Dessutom tycker jag ju att det är sjukt roligt! Sen kommer jag väll kanske inte spela alla dagar, men så ofta som jobbet och kroppen tillåter!

Mer om upplägget kommer i ett inlägg i helgen. Tills vidare flyter det bra på såhär, och det är första veckan jag inte direkt skrivet matdagbok. Kanske behövdes ett break, även om jag tror att jag kommer fylla i den i framtiden för att ha lite mer koll!

I helgen kommer mycket goda vänner hem för ett besök på slätten och det vankas middag på lokal på Lördag. Kan bli ett trevligt break i ett annars väldigt rutinstyrt liv!

Vill passa på och tacka vännerna och familjen också som har peppat mig, tränat med mig och sett till så att jag inte gett upp och borrat ner skallen den här veckan!

Ni är guld värda!

TACK!

 

Hoppas ni får en bra helg, så hörs vi!

// Kaptenen!

 

 

 

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Skönt att höra att motivationen är på väg igen. Å andra sidan så har jag aldrig tvekat på att den inte skulle infinna sig igen .Vet ju att du är envis, men det vore ju konstigt om du inte skulle tappa sugen någon gång på vägen, så jäkla duktig, som du varit och är. NKV

    Kramar mamma

  2. Mr X skriver:

    Lustigt att mamma alltid är först i familjen…kör på bara/

Kommentera

