The show goes on!

Publicerat: 16/02/2012 i Uncategorized

Tjaaaaa!

Det korta gemensamma träningslägret med min goda vän Herr. Martini slutade imorse när jag lämnade av honom vid 05.20 på tågstationen i Linköping!

3 riktigt jävla bra dagar som åter fyllt på motivationspåsen har det varit! Vi har käkat bra, tränat bra, och framförallt haft bra inställning! Slitit efter varje boll på squashen, knallat en extra sväng på promenaderna och pumpat ur det sista ur låren på löpningen igår!  Riktigt fint och bra pepp! Funkar riktigt fint att träna 2 ibland!

Gårdagens träning var 5 km löpning på asfalt i varieranda underlag (läs snömängd). Jag var sjukt sliten, men Martini agerade som motivator och draghjälp! Han väger ju hälften av vad jag gör och glider med andra ord lite bättre över det hala underlaget. Lite oskönt när man spänner sig extra pga underlaget, men det var det som fanns att tillgå. Skönt att komma ut och rensa ur lungorna varje fall!

Kosten igår var åter igen bra. Jag fortsätter försöka öka på proteinintaget lite och även kolhydraterna lite då jag tränar lite hårdare. Bara att hoppas det visar de resultat i slutändan!

Gårdagen innehöll 1760 kcal:

  • 275 gram protein
  • 105 gram kolhydrater
  • 26 gram fett

En bra dag och eftersom upplägget blir snarlikt idag fast med basket istället för löpning så tror jag det kan bli kanon idag också! Vi byter dryga 30 min löpning mor 1,5 timme basket och käkar ungefär lika. Imorgon blir det vilodag och chill med en hel del sport på TV’n kan jag tänka mig. Precis vad jag har sett fram mot och behöver!

 

Avslutat med en salut till alla mina vänner och familj:

Ni är det bästa i mitt liv!

Det som driver mig och får mig att vilja bli bättre varje dag!

Tack för att ni är bra förebilder och alltid ger mig det ett bra stöd!

 

// Kaptenen

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Kul att höra Johan! Håller med om att det blev tre riktigt bra dagar på alla plan; träning, mat och motivation.

    Det får vi se till att göra om, helt klart.

    Håll i nu och jobba på – känns som du är riktigt på g igen!

  2. Mamma skriver:

    Jag får göra ett litet inlägg via bloggen till dig Martina för jag träffar dig ju sällan personligen och jag vet ju att du är inne här och läser ibland. Jag vill tacka dig för att du är en så jäkla fin kompis och stöttar och peppar Johan i vått och torrt. Det betyder inte bara massor för honom utan för oss andra i familjen också. Önskar att alla fick ha en vän, som du. Tack för att du är, som du är.

    Kramar från mamma Annie

    • Johan Erixon skriver:

      Martini heter han väll varje fall =)

      • Mamma skriver:

        Ja det är klart att jag menar Martini

      • Martini skriver:

        Oj! Det var fina ord som var väldigt…hedrande att få läsa.

        Saken är ju den att det jag gör nu har Johan gjort så många gånger för mig genom åren. Vi har hängt ihop så många år nu att ett engagemang i varandras liv är en självklarhet.

        Som jag sagt förut så är vi många som unnar honom den här framgången och delar hans glädje när han når goda resultat och då även tycker det är surt när det går dåligt. Och eftersom ”motivation” är en förutsättning för att lyckas med den här resan är det ju egentligen som viktigaste att vara där när det går eller har gått lite tyngre och hjälpa till med peppning.

        Ja, kort sagt är Johan och jag ett bra expel på två väldigt goda vänner! :)

        Martini eller Martina är inte så noga! :) Oavsett så var det, som sagt, väldigt fint skrivet.

Kommentera

