Veckan börjar bra!

Publicerat: 27/02/2012 i Uncategorized

Tjenare!

 

Började veckan och dagen med 35 minuters joggning imorse. Blev att snöra på sig skorna vid 04.10 och var på jobbet vid 06.10. En riktigt bra start på veckan, och helt i min smak!

Sjukt tungt, jävligt kallt, men ack så värt det!

 

Har varit en veckas uppehåll från bloggen eftersom jag har varit ute och rest och helt enkelt inte har haft speciellt mycket att skriva om.

Dagarna är ganska lama, och de spenderas med att köra bil, sitta i möten och försöka få in lite motion, mat eller sevärdheter i mån av tid. Oftast finns det ingen tid, och då blir det lite halvdana veckor på de fronterna.

Jag försöker alltid äta rejäla frukostar och sedan bara äta lättare sallader eller frukt på dagen och kvällen när jag är ute och reser. Det är ett koncept som funkar för mig, och det känns lättare för mig att hålla vikten och fokus då!

7 träningspass blev det förra veckan, och denna veckan är målet satt på minimum 10. Det är cardio, bollsport och gym kombinerat. Försöker bedriva rolig träning, så det är stor variation på aktivitet.

Visst kroppen är sliten, men det är bara att koppla bort skallen och sluta känna efter. Ska jag kunna bli vältränad och leva det livet jag vill så är det bara att skita i signalerna som säger att man ska sluta eller att man är för trött och köra vidare. Kroppen klarar så mycket mer än vad huvudet gör!

Bra kost, sömn, vila och träning genererar alltid resultat. Så enkelt är det :)

Nu hoppas jag att alla läsare får en bra start på veckan, så ska jag fortsätta där jag började!

 

Ha det gott!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Känns som du ”kommit in i det” igen. Bra fokus och full fart.

    Vi hörs om squash i veckan!

Kommentera

