Tisdag….

Publicerat: 28/02/2012 i Uncategorized

Riktig skitdag som vanligt!

Vaknade o2.30 och det smattrade som fan på takfönstret. Tänkte att nu är det läge att ställa om klockan och sova ut istället för att ge sig ut och träna, men sen så tänkte jag att nu ska du inte vara så förbannat mesig din lille jävel! Så klockan stod kvar på 04.00 och 04.10 var jag ute och joggade ytterliggare 5km runt ån. Det går sjukt långsamt, det är förbannat segt, knän och fotleder smärtar, men det är bara att koppla bort och fokusera mot målet!

Nån gång måste det ju bli lättare, och det kan knappast bli stelare eller sämmre :)

Kosten igår var helt OK. Blev ju en 11km’s promenad på kvällen också, så det var läge att fylla på tanken ordentligt efter det. En bra dag med fin fördelning:

  • 255 gram protein
  • 80 gram kolhydrater
  • 67 gram fett

Annars är det bara att trumma på. Det är inga konstigheter. Problemet är att få ihop schemat och må bra alltid. Det är det som man måste ha i åtanke. Var sak har sin tid, och ibland får man göra uppoffringar. I mitt fall föredrar jag att jobba tidigt och inte sent, och då blir det tidiga mornar och inte speciellt sent på kvällarna!

Det händer att man måste justera och att kroppen behöver vila i vissa fall. Men jag ska försöka pressa den lite nu och se vad den faktiskt tål. Tror det är mycket mer än vad man förväntar sig :)

Ha en bra dag nu, så hörs vi imorgon!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mamma skriver:

    Fy tusan va du är duktig tänk om jag kunde få låna lite av din vilja. Du vet ju va stolt jag över dig, så jag behöver ju inte upprepa mig igentligen, men jag kan inte låta . Blir så förbaskad imponerad av ditt goo. Skitbra jobbat.

    Kram mamsi

  2. Noppechkin skriver:

    Jag blir glad över att varje dag få läsa om din förbannat starka vilja! Du är en riktig inspirationskälla min vän!

  3. G skriver:

    Önskar jag hade lite av din mentala styrka när det kommer till att gå upp på mornarna och ta mig ut på en joggingtur. Riktigt starkt av dig kompis. Keep it up. Dock fortfarande inget om squashen ;)

    • Johan Erixon skriver:

      Inget för tuttisar G, så lika bra du ligger kvar. Alla vet att du slog mig i Squash. Det står ju över hela facebook! Helt klart tungt imorse, men vill man så kan man :)

Kommentera

