Mitt i smeten!

Publicerat: 07/03/2012 i Uncategorized

Mitt i veckan, och efter lunch är det nedräkning mot helgen.

I helgen blir det Stockholm och att besöka mina goda vänner! Det är alltid nice att komma upp och ha lite kvalitetstid på andra ställen än hemma J

2 dagar i rad med lågintensiv förbränning och långa promenader har det blivit, så ikväll är det dags att gå på igen och köra musten ur kroppen. Blir löpning och intervaller. Den som lever får se hur sliten jag kommer vara imorgon när jag ska spela basket.

Igår testade jag och Tina en ny runda som jag kollat ut på google maps, och den visade sig vara ganska nice. Lite mer stad än tidigare, men endå helt OK. Blev dryga 11km i ganska behagligt tempo. Trots att Tina vill börja springa så tycker jag oftast att hon andas ganska tungt i slutet utav promenaderna och är lite småsliten, så kanske bäst hon promenerar ett tag till ;) ha ha…

Det är dock så att jag tycker det är viktigt med variation, och att jag lyssnar på kroppen. Har ju varit ganska sliten i benen länge, och därför blir det långa promenader på runt 2 timmar ofta nu, så att jag kommer ut varje fall. Gå kan jag göra i princip hur länge som helst. Det är bara motivation, sällskap och envisghet som spelar någon roll där. Inga konstigheter, bara att genomföra skiten!

Kosten igår var fortsatt mycket bra. Jag äter väldigt simpelt: Mejeriprodukter i form utav kvarg och keso, en del yoghurt. Kött, fisk eller fågel två gånger om dagen i kombination med grönsaker eller sallad och sedan fyller jag på med någon frukt om dagen. Ibland kompleterar jag med en proteinshake efter träning för att få upp proteinintaget lite ytterliggare.Svårare än så är det inte.

En sund mix utav ovan och man kommer långt mot en bra livsstil.

Idag har jag lite diverse möten och saker att styra med inför nästa veckas resor, så det är full fart. Var på kontoret klockan 06.00 och fick mycket gjort redan då. Känns alltid bra att rensa undan när det är lugn och ro på morgonen.

Annars är det bara att köra vidare. Blir inte mycket tid över när man ska få in allt som står på schemat!

Ha en fin dag, så hörs vi imorgon!

//

Kaptenen

Kommentera

