Fröjdiga Torsdag!

Publicerat: 08/03/2012 i Uncategorized

Torsdag!

Konstigt att säga det, men Torsdagar är nog mina favoritdagar i veckan. Det är nära till helg, det är basket ikväll och jag känner oftast att jag har en produktiv och bra vecka på gång. Jag gillar dagen jävligt mycket helt enkelt!

Igår blev det en liten fail vad det gäller kroppen. Var peppad som fan på förmiddagen och skulle träna, men när jag satt i bilen och stressen från jobbet höll på att lämna kroppen så blev jag bara helt enormt lam i kroppen. Antar att det var en combo av för mycket träningsdagar i rad utan vila och att jag  kanske sover lite dåligt ibland. Har ju en hel del stress i livet också, så var nog bra med en vilodag igår. Gick och la mig direkt, sov 2.5timmar och sedan lagade jag lite mat och gick och la mig igen. Ställde ingen klocka idag utan sov till kvart över 5.  Riktigt skönt för kroppen och kanske bra i slutändan.

Jag har många visa vänner som säger åt mig att lyssna på kroppen och vila när detta gäller. Jag är ingen elitidrottare men vill gärna tro det ibland, så den här gången tänkte jag vara smart och vila när det känndes rätt. Idag känns benen fräschare än på länge och jag är motiverad att träna ikväll. Bra beslut!

Kosten igår var mycket bra. Jag har ett bra koncept i ryggen, vi har fått det bekräftat under snart ett år att det fungerar med vissa justeringar och det känns fint. Jag har vissa undantag, vissa laster som alla andra, men i det stora hela håller jag ihop det bra =)

Eftersom det inte blev någon träning igår så försvann ju ett mellanmål (eller shake beroende på val) så igår blev det knappa 1600kcal.

Fördelningen var såhär:

  • 260 gram protein
  • 64 gram kolhydrater
  • 32 gram fett

Där med så blev ju tvätten inställd som skulle gjorts igår och det enda som jag klarade av var att dra på en diskmaskin. Blir med andra ord bakläxa på tvätten tills imorgon kväll. Lagom att sätta på maskinen innan kvällspromenaden och sedna hänga upp när man är tillbaks!

Lever inte ett jättekul och superintressant liv för tillfället kanske, men bloggen är ju till för att hålla koll på mig själv, inte för att underhålla läsarna alla gånger ;) ha ha!

Har ni tips på hur jag kan göra bloggen bättre, så länge gärna en kommentar.

Happy Thursday!

//

Kaptenen!

Kommentera

