TGIF!!!

Publicerat: 16/03/2012 i Uncategorized

Jaaaaaaaaa! Tackar som fasen att det är Fredag!

Mycket skönt att helgen närmar sig och att jag har en lugn helg på agendan. Det ska bli mycket träning, bra kost och vila. Riktigt motiverande att träna när resultaten kommit så sakta igen, och det bevisar ju att det går!

Funderar även på att kolla LIBK imorgon i Sporthallen. Är inget större fan utav SSL egentligen, men har väll inget direkt annat för mig. Kanske även ska kolla när min goda vän Jason Small tävlar i Crossfit. Han har utlovat blod på golvet, och jag gillar ju när folk går all in!

Annars är det bra tycker jag! Naturligtvis är man trött o jävligt när man jämt ligger på kcal underskott, men det är en vanesak. Man får helt enkelt leva med att inte va på topp alltid, och tänka på att det kommer blir bättre =)

Lirade lite basket igår. Går upp och ner som allt annat. Svårt att komma in i en bra rythm när man bara lirar någon gång i veckan. Tycker dock att det är riktigt roligt, och igår var vi 12 man på träningen, så det var bra tempo!

Sov lite längre imorse då jag var lite uppumpad igårkväll och kollade March Madness lite för sent. Blir sjukt mycket basket nu om dagarna, och hela helgen spenderas framför TV’n så gott det går!

Perfekt för mig som behöver träna, vila och rutiner!

Kosten var prickfri igår, och det kommer den vara idag också. Varför vet jag det?! Jo för att jag är en strikt jävel, och det blir som jag säger helt enkelt!

Gårdagens 1850kcal:

  • 292gram protein
  • 89gram kolhydrater
  • 35 gram fett

Käkade kassler med kokta grönsaker 2ggr igår, 1kg kvarg fördelat på frukost och mellanmål och en frukt. Det är lite så vi jobbar. Steker i så lite matfett som möjligt och grillar när det finns chans. Allt för att hålla så bra koll på saker och ting som möjligt och för att jag trivs när det är ordning och reda.

Notera dock att det här är val som jag gör, och definitivt inte funkar för alla. Alla tror inte på ”mitt” sätt att äta och bedriva träningen. Det viktiga är ju dock att jag tror på det och att jag känner att det är bra för mig!

Får alltid mycket frågor om hur man ska göra och vad det är som gör att jag haft den utveckligen som jag har haft. Jag har oftast någorlunda samma svar:

  1. Det finns inga genvägar
  2. Läs på och studera kostlära, träningslära och olika metoder
  3. Lägg upp en plan som du tror på. Tydliga mål, funktioner och metoder.

Ingen annan kan bestämma över dig, utan du måste tro och vilja själv!

  1. Visa karatär, var strikt och fullfölj din plan.
  2. Utvärdera, justera, gör om och gör rätt =)

Avslutar med att önska alla läsare en trevlig helg!

// Kaptenen

Kommentera

