Monday!!!

Publicerat: 19/03/2012 i Uncategorized

Tjenare alla trevliga läsare!

 

Hoppas er helg har varit bra! Det har min verkligen varit, även om den inte var speciellt händelserik alls!

Det mest spännande som hände var att jag spöade G i squash. Lite för enkelt kan jag tycka, men han får väll ge mig en bättre match nästa gång! Han spöade mig ju första gången vi lirade, så var dags för revansch!

Fredagen var det fika hos kusinerna, sedan gjorde jag vårpremiär i motionspåret i Vidingsjö.

2,5km Joggning som uppvärmning och sedan blev det spurter innan det var dags att åka hem och njuta utav March Madness hela kvällen lång. Har nog sett 15 basketmatcher i helgen, och det är ju lite görrit för en nörd som mig! =)

Lördag blev det squash, kolla när Jason tävlade i crossfit och sedan en nap och besök hemma hos mamma. Hon utofodrade en utsvulten son med tacosallad, och det var grymt göttigt! Länge sedan nu och alltid fint med lite omväxling!

Söndag var det sovmorgon till 9 snåret. En rejäl frukostportion utav min nya favorit – Pannkakor…

Mitt recept: 1 banan, 6 äggvitor , 2 gulor, 1 dl whey protein, mixa och stek….

Blir fan riktigt gott för en utsvulten och trött kropp! Det är en bastant frukost på cirka 500 kcal och funkar bra att träna på tycker jag. Notera att 500 kcal är innan frukt, bär, kesella, sylt eller liknande lagts på =) Med lite kesella och lite bär är det ju närmare 700 kcal för de som räknar (jag räknar ju som bekant allt jag stoppar i mig). Ska testa utan gulor sen med tänkte jag, och även blanda i lite annat gott… kanske några droppar fun light för lite jordgubbsmak tex.

Känns helt OK med tanke på att min normala frulle e runt 500 kcal, och den här har ungefär samma energifördelning!

 

Känns som att kroppen svarar bra på träningen nu, och att jag sköter kosten riktigt bra. Det är inga störra problem förutom sötsug osv ibland, men det är ju ganska normalt. Bara att bita ihop och tänka på resultaten och hur mycket bättre kropp och psyke mår utan skiten.

Dagens käk blir kassler och kokta grönsaker x2 samt lite andra basprodukter så som ägg, kesella och frukt. Inga konstigheter utan en vanlig dag!

Hoppas att ni har det bra och att ni får en bra kväll! Själv ska jag spendera den ute på en riktigt lång promenad!

// Kaptenen

Kommentera

