Tisdagsas!

Publicerat: 20/03/2012 i Uncategorized

Tisdag…..

Riktigt seg dag, och det är idag inga undantag!

Lite peppande dock är att jag är träningsfri idag, så det blir att lata sig och kolla basket ikväll.

En till punkt att lägga till pepplistan är att Way Out West biljetter är införskaffade och det blir nog fröjdens Alabama så att säga….

Tror jag ska skaffa träningskort på squashcenter när jag kommer hem från USA. Ska försöka övertyga herr Martini att använda sin friskvårdspeng på det också, då det är gym & squash i ett. Känner på mig att det kan bli ett par helgbataljer där asså! Det är dessutom riktigt billigt, så det är ju också ett plus. Jag behöver inget överjävligt gym med massa instruktörer och pass, utan bara något simpelt där jag kan köra lite kondis och vikter. Så det blir nog bra!

Tillsammans med ett bollsport kort på Campushallen så att man kan lira basket kan detta bli nästa års combo =) Ser redan fram mot många bra träningstimmar!

Igår blev det en långpromenad i ganska lugnt tempo, och det var skönt efter en högintensiv vecka. Igår var 6e aktiva dagen irad, och det känns lite i kroppen. Blir nog kanon med en vilodag idag, och sedan köra vidare! Kroppen känns riktigt bra, och det känns som att den svarar på det nuvarande upplägget! Peppande!

Gäller som vanligt inte att tappa fokus, utan att försöka fylla dagarna med rolig träning, och sådant som man faktiskt känner att man är peppad för att göra! Det funkar inte att tvinga sig varje dag liksom! Det måste finnas njutning också. Squash, basket, promenader är sådant jag verkligen njuter av. Intervaller funkar bra med. Det är mer vanlig löpning, lyfta vikter, motioncyckel, crosstrainer och sådant som suger glädjen ur en, men det är viktigt för att komplettera tror jag!

Kosten funkar fortsatt bra. Jag försöker se det som att jag bara ska fylla på tanken, och eftersom jag inte är speciellt kräsen utan äter det mesta så funkar det bra även med vissa rätter som inte direkt är gourmet! Nya favoriten är ju annars mina pannkakor och gjorde en halv sats som mellanmål igår innan promenaden! Går snabbt, är gott & nyttigt – Epic Win på den!

Har ett sjukt begär av att köpa nya skor…. Fan jag saknar att uppdatera hyllan konstant, och ha färskvara på fötterna! Speciellt nu när det är vår snart och man kan börja ta fram sina deadstock juveler och bryta in dem lite sakta i rotationen…. FETT NICE!

Har väll iof. 15 par oanvända kanske. Men dessa måste det ju vara jävligt crisp väder för att man ens ska tänka på att ta ut ;)

Men jag har ju sagt åt mig själv att jag ska dra ner på inköpen, och eftersom min bil ständigt kostat mycket pengar i början på året så finns det inte utrymme för så många par för tillfället! Trist som fan tycker jag! Inte mycket som skänker lika mycket glädje som ett rykande färskt par Jordan skor tex.

Ha det gott nu!

// Kaptenen!

Kommentera

