Monday Funday

Publicerat: 07/05/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Nu har veckan börjat igen och man kan faktiskt inte annat än var glad när vädret är så fint som det är!

Det spelar ingen större roll att jetlagen är trist, visdomständerna gör ont och jobbet är mycket. Man får helt annan feeling i kroppen! :)

Många undrar hur man kan gå upp så mycket på så kort tid och varför jag inte kan hålla vikten osv.

Ja det är klart att man alltid kan äta nyttigare och striktare och inte dricka alkohol eller något alls, men samtidigt är det så att jag har tränat, och tränat hårt, och jag inte har ätit sådär jättemycket onyttigt. Naturligtvis mer än vanligt, men inte alls så att jag inte tänkt på kosten över huvud taget. Min kropp har lätt för att gå upp i vikt, och det är lite trist, men samtidigt är det så det är. Jag får leva med det, och försöka göra mitt bästa.

Man lär sig lite utav allting, och jag vet att det är svårt att hålla sig i skinnet på semestern. Samtidigt så äter de flesta utav mina vänner både mer och onyttigare än mig och motionerar mindre, ändå väger de 75-95kg och har inte problem att hålla vikten. Ska jag inte få äta så en månad om året kan jag tycka?! Svårt att motivera ibland, och jag tvivlar själv ofta, men det är ju en sak man får ta ställning till vid varje semester osv.

Hur som haver är jag tillbaks i samma gammla nyttiga livstil igen och det flyter på bra. Kyckling, magert kött, fisk och grönsaker är vad som intages mestadels, och till det dricks den mycket exklusiva drycken vatten….

Precis avverkar en mils promenad med Tina och bara tagit det lugnt ikväll. Imorgon blir det squash mot Hennerberg, och det är alltid roligt!

En insikt i ganska normal dag:

0400-04.30: Uppstigning och morgon cardio eller tidig avfärd mot jobbet beroende på schema resten av dagen och om jag är i  Sverige eller inte.

06.00-07.00: Kontoret och frukost samt scanning av Dagens Industri och diverse nyheter i branschen

12.00 Lunch

16.00-18.00 hemfärd

18.00-20.00 någon form av träning.

20.00- Fritid samt matlagning osv.

 

Käkar oftast Kesella samt någon frukt till frokust + några ägg.

Lunch blir proteinkälla (fågel, fisk, kött)+ grönsaker och snarlikt på kvällen.

Något utav följande som mellanmål: Mini yoghurt, keso, kesella, ägg, frukt.

Ingen större variation, men så ser det ut varje fall. Lätt att laga, lätt att packetera och hyffsat gott att äta. Japp – då är jag nöjd under veckorna.

 

Ha det kanon nu så hörs vi imorgon!

//

Kaptenen

kommentarer
  1. Tancred skriver:

    Livet ska vara roligt också, annars kan det ju nästan kvitta! Det viktiga är ju att du kommer igång igen efter semestern och jag kan tänka mig att du är hälsosammare inuti kroppen nu än förr! Kör hårt och hör av dig om du är sugen på golf!

Kommentera

