Söndagsångest light :)

Publicerat: 13/05/2012 i Uncategorized

Jag har alltid lite ångest när jag inte skött kost och leverne till tip top, men det är en del utav livet helt enkelt. För att kunna njuta fullständigt måste även jag släppa på tyglarna ibland :)

Gårdagen var för övrigt 5.0!

Tog bussen (jag vet – udda) upp till Stockholm och mötte upp med Conny hans flickvän samt ett par till som är bekanta till Conny. Käkade en brunch på Anglais och checkade in mina grejer för att sedan dra ut och göra stan.

Det enda man kan klaga på lite denna dagen var att vädret var sisådär och att morgonens Jordan släpp (släpptes bara på footlocker i Sverige) var slut när jag kom till butiken. Inget att göra, men jag hade gärna haft med ett par hem.

Blev 2 mellanöl på TGI Fridays i Kungsträdgården innan vi gick vidare och senare hamnade på Mocco på Östermalm. Ett trevligt litet fick som jag verkligen kan rekommendera för de som har vägarna förbi.

Efter en fika knallade vi bort för ett besök hos Jakob, Elenor och lilla Alice. Det var trevligt att sitta ner och snacka lite eftersom vi inte träffats på riktigt länge. Lilla Alice växer verkligen fort och man får säga att hon är ett riktigt lite charmtroll.

Via en liten promenad och en tunnelbanefärd senare anlände vi till Globen och Sverige – Italien. En minst sagt avslagen tillställning där de svenska superstjärnorna definitivt inte kom upp i Normal standard. Erik Karlsson var den enda som imponerade och det kändes att han var sugen på att lira.

Efter hockeyn blev det några bira på stan, och Stureplan kan ju verkligen leverera bra stämning vilken dag i veckan som helst. Lördagar är ju definitivt inget undantag såklart, så man får inte klaga på varken utbud, god dryck eller sällskapet.

Dagens bästa öl dracks på Grodan och var en IPA från Gotlands bryggeri. Mycket god!

Imorse tog jag en liten promenad runt staden och sedan var det hotellfrukost deluxe och avfärd mot Linköping igen. Väl hemma är det nu dags att packa om då flyget till Dusseldorf lyfter om 2.5 timme.

Jag önskar alla läsare en trevlig Söndags eftermiddag och bra start på veckan!

//

Kaptenen

Kommentera

