En liten mellancheck…

Publicerat: 20/05/2012 i Uncategorized

2 veckor drygt till Mallorca och villa slipa formen lite inför Amsterdam så att jag kommer in och kan göra mig själv rättvisa.

Har slitit riktigt hårt de senaste veckorna och även om det tar ett tag att komma igång så börjar ja få upp träningsdosen. Jag reser även mycket just nu, och oavsett vad man tror eller säger så sliter det mycket på kroppen och gör det svårare att ge sig ut och löpa eller gå till hotellets gym. Men skit samma, det ska göras och jag gör alltid mitt bästa för att försöka nå mina mål.

Nu när vi dragit hur allt förutom kroppen känns just nu, så kan vi ju gå till det viktigaste. Kroppen är öm idag efter riktigt bra träning nu i två dagar. Det känns underbart och jag uppskattar all den hjälp och support jag får utav mina vänner.

Vikten idag trots en hel del mat igårkväll var 124.1 kg.

Det är 2kg ner sedan vi pratade sist och det känns väntat eftersom jag har skött mig. Alltid bra att se det framför sig också.

Dags för frukost, lite extra kolhydrater jämfört med vanligt  och sedan njuta utav en bra dag.

Hoppas ni har det bra kära läsare.

MVH.

Kaptenen

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Dåligt med kommentarer tycker jag! 120-gränsen närmar sig. Du är på rätt spår. Bra träning och fokus på kosten. Du känns inte lika sliten som när du tränade som mest för något halvår sedan vilket borde tyda på att du fått både muskler och byggt upp dig samtidigt som du tappat kilon.

    Under det här dryga året har det ju varit några mindre bakslag som skulle kunna fått vem som helst att tappa sugen men varje gång det inträffat har du kommit tillbaka ännu starkare och det imponerar nog mest av allt. :)

    Fortsätt på det här spåret och fortsätt blogga när tid finns (fattar att det är svårt på resande fot) så vi andra kan hänga med på resan. Även fast vi pratar på telefonen typ dagligen så är det roligt att läsa här om äventyret.

    Du är grym Johan – på alla möjliga vis!

    • Johan Erixon skriver:

      Tack kompis :)
      Klart jag ska fortsätta blogga, det är viktigt för mig också, även om man wläppt efter på vissa saker osv. Försöker ju inte föra lika mkt anteckningar osv av vad jag äter o inte väga mig lika ofta :)
      Det känns fint, och de två senaste dagarna har det varit mkt besökare i bloggen, det är.alltid roligt :)
      Bara att köra nu igen, veckan har startat bra varje fall!

Kommentera

