Ett steg till på vägen…

Publicerat: 03/06/2012 i Uncategorized

Nu börjar vi närma oss en lång och skön sommar får vi hoppas, men det ser ju inte ut så om jag tittar ut diret!

Vi fick ju en varm vecka, och då var jag ute mycket varje fall, så det får jag ju vara nöjd med :)

Sist jag drog en liten mellancheck för att jag var nyfiken hade jag tappat från 126 kg till 124.1 kg.

Jag slet på sjukt bra veckan efter det och hade 8 träningspass. Dock så har jag gått och fått riktigt ont i foten, så har fått ta en vilovecka. Inte vad jag gillar då promenader och träning är något som får mig pigg och gör att jag kan äta lite mer i vardagen. Lägg till ett digert resschema där jag sedan dess varit i Norge 2 ggr, stockholm och Malmö så förstår ni att det inte är så lätt att hålla vikten alla gånger. Dock inga ursäkter, det bara gör det lite svårare med rutiner och bra käk.

Hur som var vikten imorse på dagens invägning 121.0 kg

Det betyder att jag på de två senaste veckorna tappat 3.1 kg och ändå så var vi ute och drack lite i Fredags, så jag håller nog lite extra vätska.

Känns faktiskt oerhört bra, och jag tycker att det visar på karaktär och självdisciplin att inte ge upp efter några motiga veckor och semesterkilon som satt sig på kroppen.  För varje gång man klarar att göra en ”bounce back” så känner jag mig starkare. Jag vet att jag klarar det här och ska banne mig fortsätta slita tills jag är i bra form!

Dagen ska spenderas vilandes med bra käk. Blir lite basket på TV på morgonen och sedan lunch ute hos Mor & Far på landet. Kvällen spenderas nog med Friberg och en film som det ser ut. Och det kan vara gött att bara varva ner lite efter en lång vecka med mycket resor. Tisdag eftermiddag flyger jag ju till Mallorca och njuter lite i solen :)

Avslutar med lite foton från Instagram och önskar alla läsare en bra dag!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Martini skriver:

    Grymt. Älskar när du bjuder på sånt här på söndagar. Btw är det inga steg – det är kliv du tar! :)

  2. Anneli skriver:

    Grattis till minuset! =)

    Det där med att fokusera har jag varit rätt dålig på i ett par år nu. Men nu har jag sparkat igång min blogg igen och börjat läsa andra ”viktbloggar” för motivation och inspiration att nå mitt mål.
    Nu kör vi! =)

Kommentera

