10 veckors planen…

Publicerat: 17/07/2012 i Uncategorized

Vecka 1: Komma tillbaks i fas med kosten, börja röra på mig och vila foten. Dra ner på carbs och komma i fas igen efter lite semester på helgerna.

Vecka 2-10: Fullt ös med vissa laddningsdagar. Way out West och GBG blir lite annordlunda upplägg med mer mat.

Träningen kommer bli varierande eftersom min fot och armbåge är ordinerade vila egentligen. Dock är jag ju ganska envis, så får se hur länge det håller. 10 timmar motion i veckan är minimum dock.

Tanken är att komma i så bra form som möjligt på 10 veckor och att utmana mig själv lite. Kommer inte väga in mig, inte fokusera på vikten utan att leva sunt och bra, och pressa kroppen att tighta till sig. Mkt träning, mkt bra kost, och vila och roliga aktiviteter i mellan.

Mer utförlig info om min väg dit kommer från dag till dag

Jag har haft en underbart rolig sommar såhär långt och tänker fortsätta med det. Adderar en massa roliga upplevelser och skär ner lite på alkoholen bara. 10 bra veckor kan göra underverk för vem som helst :) Dags att må tip top igen!

Hoppas att ni som vill följer mig på bloggen och att ni har haft en bra start på sommaren precis som jag.

Dagens kost:

Lite salladsblad, lite fetaost, oliver, morot, räkort, kräftstjärtar, kycklingfilé

Proteinbar (Mellanmål)

500 gram grillad fläskfilé med en majskolv, lite paprika och en halv lök. 2 champinjoner slank ner med utav bara farten och lite bbq sås på köttet :)

En mycket bra första dag kostmässigt

Ha det gott nu alla läsare, så hoppas jag att jag kan inspirera er att ta tag lite i träningen på sommaren, och kanske tänka lite på maten någon gång ibland också – En sak är säker varje fall, det är ett måste för mig!!!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mrx skriver:

    Hej grabbhalva,
    Äntligen lite skitsnack igen, har väntat på nästa inlägg ju.
    Lycka till och så kanske vi får ses i morgon bitti
    Pappa

Kommentera

