Lite info o skit…

Publicerat: 25/07/2012 i Uncategorized

Mycket nya läsare som kanske inte känner mig eller har läst ”about fliken” på bloggen… kopierar in lite info :)

 

Namn: Nils Johan Herman Erixon

Ålder: 29

Familj: Mor, Far, Syster + Kurt & Alfons & Nemo + Någon häst

Bosatt: Linköping

Yrke: Säljare

Fritid: Vänner, Sport, Shopping, Resa, Dryck, Mat

Gillar: Sneakers, Hip Hop, Gadgets, Basket, Film, Dryck, Mat

Ogillar: För mkt. för att lista

Audio: Biggie, Tupac, Jay Z, Gangster Rap och R&B samt en del Country, House och anant… en renodlad allätare!

Video: Goodfellas, The Godfather I&II, Any Given Sunday, Heat, American Psycho, Wallstreet

Rolig sak: Samlar på skor

Är nog en ganska neutral grabb som gillar det mesta. Social och trevlig hoppas jag att jag upplevs som.

Lever för mina vänner och min familj, och även om jag inte alltid säger det så betyder de allt för mig.

Det var ett litet intro om mig själv som kan vara nyttigt som lite bakgrund i detta sammanhang. Är det något mer så får ni fråga.

 

Läser ju  mycket modebloggar, sneakers bloggar och div. andra bloggar för den delen…. och många som kör någon form utav frågetema för nya läsare då och då.

Jag skickar la upp en som jag tagit från nån sida också. Med vissa moddar såklart!

Lite mer om min sommar…

 

Var tillbringar du sommaren?

Jag har varit på Mallorca och hälsat på bästa Noppe. G’s stuga är en återkommande företeelse vecka 28 och annars försöker jag hålla mig på hemmaplan så mycket som möjligt under sommaren. Div. Vänners sommarstugor, golf och hos familjen på landet.

Med vem?
Har en massa grymma vänner som alltid är peppade på att hitta på roliga saker

Vilken låt är du besatt av i sommar?
Besatt är ju ett ganska starkt ord. Själv hemma lyssnar jag mest på country.

Eric Church  med låten ”Springsteen”  har hängt med sedan USA i Maj.

 

Men vår ”hus DJ” har kört följande hårt i sommar:

Micheal Calfan – Resurrection (Axwells recut Club Mix)

Bob Sinclair – New New New  (Avicii Remix)

Ivan Gough & Feenixpawl – In My Mind (axwell remix)

Men i princip så kör jag till allt han slänger på mixern! (Cred till Chexxet e ju ovanligt)

Vem ser du helst på Allsången?
Tommy Nilsson eller Lasse Berghagen

Berätta vad du vanligen gör en solig och varm sommardag på semester.
Beach, Rosé, bok, vänner, golf, grill… Jag är simpel

Berätta vad du gör en sjukt regnig sommardag.
Deppar ihop, klagar & Jobbar ;-)

Tre böcker du vill läsa i sommar:
Läser senaste Lapidus nu. Lästa Zlatans innan dess och en halvtaskig deckare innan dess. Redan läst mina 3 med andra ord.

Vem ser du fram emot att träffa i sommar?
Redan träffat många gobitar. Men alltid kul att umgås med vänner!

Gillar du att sola? Bada?
Skiter björnarna i skogen?

Vilken är din bästa: ”sommar-look”?
Camo shorts med sneakers och t-shirt

Bästa doften för sommaren?

Byredo – Alltid byredo. Just nu mycket ”PULP” & ”Rose Noir” som  är sommarfräscha till tusen!

Bästa sneakers för sommaren?
Går mot Converse strömmen och säger alla vita Jordan’s som släpps. Slipper oroa sig för att förstöra dem, och jag tycker oftast inte det är så varmt att en högre sko stör J Annars gillar jag Nike Air Rift när det är riktigt varmt!

Efter hur lång tid känner du att du lämnar landet och är redo för att vara tillbaka i stan?
Gillar landet, skulle gärna ha en egen stuga, men jag tycker veckorna helt klart kan spenderas i stan, så att man ser lite folk förutom de på kontoret

Berätta nåt sjukt sommarminne.
Sparar den. Har för mycket sjuka sommarminnen!

Finns det någon downside med sommaren?
Att det är sjukt svårt att hålla sig borta från svalkande vin, pilsner och drinkar. Det hör mer till sommaren tycker jag. Men jag får balansera. Tträningen blir lidande ibland för att man gör mer spontana saker!

Vilka festivaler kommer du upplevt när sommaren är slut?
Way out West bara, men ska se Springsteen i helgen på Ullevi.

Använder du spf? Isåfall: vilken faktor?
Det händer inte i Sverige varje fall…

Kan du tända en grill? Vad har du helst på grillen?
Om jag kan tända en grill….. Jooorå så att. Snittar väll 5+ grillkvällar i veckan & grillar helst fläskkött med olika marinader och grönsaker direkt på grillen är ett måste. Majskolvar e fint!

Bästa sommar drinken?
Rosé, Corona & Gin & Tonic. Just nu dricker jag ingen alkohol alls dock, så det blir mest Ramlösa i alla dess former.

 

Annars följer ni lättast min sommar på Instagram eller Twitter:

Instagram: frojdig

Twitter: johanerixon

 

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mrx skriver:

    Hej Grabbhalva,
    Ha det nu så gott på Bruce:s konsert och ta det varligt med krop och bil
    Pappsi

Kommentera

