Springsteen, Göteborg och veckan som gått!

Publicerat: 30/07/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Veckan som var gick hiskeligt fort och den innehöll mycket roligt.

Spelade en del golf, promenerade en del, handla lite nya sneakers och grillade en hel del J

Har trappat upp träningen denna veckan och hoppas att foten håller ordentligt. Blir mer cardio och mindre carbs. Dock försökte äta mycket bra mat!

Började med uppstigning 04.30 imorse och en timmes promenad. Gillar att köra på morgonen och behöver gå upp så pass tidigt om jag ska kunna träna.

Kör även lite termogenhöjare nu för att få i mig lite koffein innan promenaden och få lite extra speed! Vet inte om det funkar, men alla placeboeffekter är välkommna!

Käket idag består av 3 portioner nötfärs och kokta grönsaker och 2 stycken proteinshakes.

Tiderna jag käkar på idag är: 06.30, 10.30, 14.30, 18.00, 21.00

Totalt ligger jag ganska högt på kcal för att vara mig (2000kcal cirka), men det kommer sänkas lite och justeras beroende på hur jag mår och känner mig. Inga problem att ligga där om jag rör mig mycket. Kommer fortfarande tighta till mig och slipa på formen då.

Nötfärs och Lax är ju två riktigt goda proteinkällor som är bra, men aningen fetare än mina vanliga val. Benfri kotlett, fläskfilé, kassler, torsk och kyckling är ju alla mycket magrare. Det gör inte så stor skillnad för de flesta, men för mig blir det ganska stort. Men det är bra med variation också.

 

I helgen så var jag på Springsteen på Ullevi. Det var regn och rusk hela dagen, men en timme innan konserten började så slutade det regna. Konserten i sig kan jag bäst beskriva som MAGISK!

Bruce visar var skåpet ska stå, och jag kan inte se att det finns någon bättre liveshow än detta. Han öser på för fullt i 3.5 timme och radar upp hitsen. Pondus, självförtroende, känslospel och interaktion med publiken kommer fram i en perfekt blandning. Rösten håller till sista ton och han visar att han lever upp till sitt smeknamn: THE BOSS!

Får tacka Martini, Paulina, Råsberg, Sidwall och Kvicken för trevligt sällskap. Det var en toppendag som jag sent kommer glömma. Alla motgångar med regn och spårvagnar som stod still m.m försvinner helt ur minnesbilden när man tänker på Bruce och hans storslagna show.

Nästa vecka blir det ett kundbesök nere i södra Tyskland ett par dagar och sedan blir det Way Out West i Göteborg med Martini och Råsberg även denna gång!

Peppar på att se band och artister så som: Bon Iver, Frank Ocean, Florence & The Machine, A$AP Rocky, Yellawolf, Kraftwerk, Laleh… ja det blir nog fint som snus helt enkelt =)

Hoppas att alla läsare har haft en bra helg och att ni ser till att ni har en bra vecka! Det tänkte jag göra!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Mrx skriver:

    Hej grabbhalva,

    Ja det såg ju ut som om Ni alla hade en fin helg i Götet trots vädret. Kungen regerar fortarande
    Mr X

  2. Linkan skriver:

    Gött då ses vi på Wow!

Kommentera

