Mixxade resultat… =)

Publicerat: 01/08/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Då har man hunnit både försova sig, missat en morgonpromenad och avverkat en Onsdag på jobbet!

Måndag och Tisdag har varit bra dagar på alla sätt och vis. 2 träningspass om dagen och bra käk & sömn hjälper till att få kroppen att må OK trots det hårda slitaget på den.

För er som inte riktigt kan relatera till hur det känns att göra det jag håller på med så kan ni ju testa en vecka på runt 1200-2000 kcal utan några kolhydrater knappt och se hur ni mår. Tycker ni det är lätt kan ni ju nästa vecka lägga till 10 tillfällen med motione eller träning. Då har ni en inblick i hur kroppen mår och reagerar.

Jag är sliten helt klart! Jag tappar muskelmassa och kämpar hårt för att behålla det jag har. Men allt bygger på att jag i grund och botten vill ner till min trivselvikt och bygga upp konditionen innan jag lägger på mig mer muskler. Alla som tränar och läser om kost och träning vet att det är i princip omöjligt att ligga på kcal underskott och samtidigt bygga muskler =)

Det är ofta en dålig ursäkt som folk har när de inte tappar rillräckligt med vikt. ”Att de lagt på sig mycket muskler” Har de legat på ett markant kaloriunderskott är detta knappast troligt. De har helt enkelt slarvat!

Hur som haver försöker jag behålla det jag har med ett par olika övningar med kroppsvikt samt att springa och röra mig mycket så att bålen, hållning och benen håller sig någorlunda bra!

Nog om det varje fall, men viktigt att folk förstår att det inte alltid är så lätt att vara på gott humör och peppa sig själv till tusen. Kroppen är ju hela tiden i kaos så att säga!

 

Börjar redan se fram mot helgen som inleds med 30 års kalas på Fredag och sedan fortsätter med OS och golf. Blir lugnt och sansat i vanlig ordning. Behöver vila när man tränar mycket. Försöker ju öka dosen & intensiteten osv allt eftersom. Får se om foten håller och således även resten utav kroppen. 120kg är mycket att släpa runt på i diverse träningsformer.

Köpte ju lite nya golfklubbor till mig själv i 30-års present, så jag hoppas att de kommer snart så att jag kan få lite ordning på spelet och lite motivation att träna lite mer kanske! Nytt material motiverar ju alltid!

Annars bokade jag igår min 3-veckors semester i USA i Oktober. Så det är ju också skönt. Då har man något att se fram mot och arbeta sig in i. Ska på bröllop och vara en utav ”Grooms men” så det blir att skicka in måtten får Smoking snart tror jag. Försöker slipa på formen fram tills dess och har blivit lovad att skräddaren kan justera bra i efterhand ;-)

Annars försöker jag jobba in korrekta och bra rutiner. Äter bara lagad mat, bra tider, och mycket träning samt tillräckligt med sömn. Vill ha det rutat och så lätt som möjligt!

Finns inget onyttigt hemma förutom en godispåse som jag alltid köper när jag ska vara strikt, då det stärker mig att veta att den ligger där men att jag aldrig kommer röra den! Ha ha. Lite småsjukt kanske, men så är det!

Hur som haver önskar jag alla läsare en bra Ondagkväll! För det kommer jag se till att jag har!

//

Kaptenen

kommentarer
  1. Mrx skriver:

    Ja kämpa på bara, och det var ju synd att du försov Dig.
    Idag blir det väl lite golf här med
    Vi höres/Pappa

    • Johan Erixon skriver:

      Ja jag såg att du bokat! Fint! Blev träning igår kväll, men har stors problem med sömnen nu. Måste bli bätrring helt enkelt :) spela väl!

  2. Mamma skriver:

    Du är så jäkla duktig och i härdig önskar att jag hade lite av din diciplin. Kör hårt, du är bäst.
    Älskar dig mamma

  3. Mrx skriver:

    TRodde jag var bäst haha

Kommentera

